سازندگان AI یا Not می گویند که فناوری استفاده شده در این برنامه هوشمندترین موتور تشخیص محتوا برای وب 3 است و ادعا می کند که می تواند تصاویر ایجاد شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Stable Deffusion، Midjourney، Dall-E یا GAN را شناسایی کند.

Optic، شرکت سازنده هوش مصنوعی یا خیر، می گوید: «برنامه ما یک سرویس وب است که به کاربران کمک می کند عکس های گرفته شده با هوش مصنوعی را سریع و با دقت بالا تشخیص دهند. اگر تصویر با هوش مصنوعی تولید شود، سرویس ما مدل هوش مصنوعی مورد استفاده را نیز شناسایی خواهد کرد.”

ماموریت ما ایجاد شفافیت در رسانه های بلاک چین است تا همه بتوانند پتانسیل خلاقانه و اقتصادی خود را بهتر درک کنند.

به گفته پتاپیکسل، استفاده از AI یا Not بسیار آسان است. هرکسی می تواند تصویری را آپلود کند یا لینک تصویر مورد نظر را ارائه دهد و هوش مصنوعی این برنامه تنها در چند ثانیه نتیجه را به کاربر نشان می دهد.

Optic می گوید که هوش مصنوعی یا نه از الگوریتم های پیشرفته و تکنیک های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل تصاویر و سپس تعیین اینکه آیا آنها توسط هوش مصنوعی ایجاد شده اند یا خیر استفاده می کند.

Optic در بخشی از توضیحات خود می گوید: “سرویس ما تصویر ورودی را با الگوها، مصنوعات و ویژگی های مدل های مختلف هوش مصنوعی و تصاویر تولید شده توسط انسان مقایسه می کند و منبع آن را شناسایی می کند.”

برنامه AI or Not به کاربران کمک می کند تصاویر ایجاد شده با هوش مصنوعی را شناسایی کنند و این ویژگی به خصوص در موارد دشوار می تواند به جلوگیری از کلاهبرداری یا سوء استفاده احتمالی از محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی کمک کند.