در چند ماه اخیر، آپدیت اندروید ۱۴ برای گوشی‌های واجد‌شرایط منتشر شده است و هربار با قابلیت‌های جدید، کاربران را شگفت‌زده می‌کند.

میشال رحمان در شبکه‌ی اجتماعی Patreon پستی منتشر و در آن به کدهای مربوط به قابلیت بهینه‌سازی مصرف سخت‌افزار در اندروید ۱۴ اشاره کرد.

طبق گفته‌ی میشال رحمان، اندروید ۱۴ پس از بالا‌آمدن، پارتیشن‌های فضای ذخیره‌سازی را اسکن می‌کند و تا زمانی که کاربر نرم‌افزارهای پیش‌فرض گوشی را باز نکند، در حالت «متوقف‌شده» قرار می‌گیرند.

این قابلیت اندروید ۱۴ باعث می‌شود نرم‌افزارهای پیش‌فرض گوشی منابع سیستم را تا زمانی‌که کاربر وارد نرم‌افزار نشود، استفاده نکنند. به‌گفته‌ی میشال رحمان، این باعث می‌شود سخت‌افزار و باتری گوشی به‌طور بهینه‌ای مصرف شود.

مقاله‌های مرتبط

گوگل قصد دارد قابلیت مصرف بهینه‌ی سخت‌افزار گوشی‌ها در اندروید ۱۴ را برای پروژه‌ی متن‌باز اندروید (AOSP) منتشر کند. احتمالاً با اقدام شرکت‌ها، غیرفعال‌سازی یا فعال‌سازی این قابلیت در انواع گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی و گوشی شرکت‌های دیگر ممکن شود.

نرم‌افزارهای پیش‌فرضی مانند مخاطبان، یوتیوب موزیک، کروم، گوگل پلی، فایل‌های شخصی و گالری در اندروید ۱۴ به‌طور پیش‌فرض در حالت متوقف‌شده قرار دارند.