هرچه نمایشگر آیفون برای مدت بیشتری روشن بماند، گوشی گرمای بیشتری تولید خواهد کرد و ازطرفی مصرف باتری نیز افزایش خواهد یافت.

با فعال‌سازی حالت صرفه‌جویی انرژی (Low Power Mode) می‌توانید مدت‌زمانی که صفحه‌نمایش درحالت بیدار می‌ماند را کاهش دهید. مراحل انجام این‌کار در ادامه آورده شده است.

  • برنامه‌ی تنظیمات را باز کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و روی Battery ضربه بزنید.
  • گزینه‌ی Low Power Mode را درحالت فعال قرار دهید.
  • ۱۰. اسکن برنامه‌هایی که باعث داغی بیش‌ازحد می‌شوند

    گاهی‌اوقات برخی برنامه‌ها باعث ایجاد مشکلاتی مثل گرمای بیش‌ازحد و حتی خرابی آیفون می‌شوند. اگر به این مورد شک دارید، ابتدا برنامه‌ی تنظیمات را باز کرده و سپس وارد بخش Privacy شوید. اکنون روی Analytics & Improvements و سپس Analytics Data ضربه بزنید. با این‌کار فهرستی از برنامه‌های مشکوک و مشکل‌دار به شما نشان داده خواهد شد.

    ۱۱. بازنشانی آیفون به تنظیمات کارخانه

    اگر با انجام اقدامات فوق، مشکل گرمای آیفون شما همچنان رفع نشد، بهترین راهکار انجام عملیات بازنشانی است. با این‌کار دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد و البته همه‌ی برنامه‌ها، تنظیمات سفارشی و داده‌های ذخیره‌شده حذف خواهند شد. به‌هرحال بازنشانی تنظیمات کارخانه می‌تواند در بسیاری از موارد مشکلات داغی بیش‌ازحد آیفون را برطرف کند.

    ۱۲. تعمیر در مراکز مجاز خدمات آیفون

    اگر آیفون شما همچنان بیش‌ازحد داغ می‌شود راهی جز مراجعه به مراکز مجاز تعمیرات موبایل ندارید؛ زیرا دستگاه شما در چنین شرایطی احتمالاً مشکل سخت‌افزاری دارد. از آن‌جا که اپل در کشور ما نمایندگی رسمی ندارد، پیشنهاد می‌شود حتما به مراکزی مراجعه کنید که سابقه‌ی خوبی در انجام تعمیرات آیفون دارند.

    راهکارهایی برای خنک‌کردن آیفون

    در ادامه چند راهکار دیگر برای خنک‌کردن آیفون به شما معرفی می‌کنیم که درصورت بروز مشکل گرمای بیش‌ازحد می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

    ۱. دوری از منابع حرارت

    اگر آیفون زیر نور مستقیم خورشید یا داخل خودرو قرار داشته باشد، دمای بدنه‌ی آن به‌شدت افزایش می‌یابد و بهتر است در این شرایط گوشی را برداشته و آن را در جای خنک‌تر قرار دهید.

    ۲. برداشتن قاب گوشی

    اگر آیفون شما به‌شدت داغ شده، به‌خصوص هنگامی که دستگاه را به شارژر متصل می‌کنید، قاب را از روی آن بردارید تا جریان هوا به بدنه‌ی آن برخورد کند و بدین‌ترتیب از داغ‌شدن سریع آن جلوگیری کنید.

    ۳. توقف فرایند شارژ

    اگر آیفون شما هنگام اتصال به شارژر به‌شدت داغ‌شد، به‌راحتی آن را از برق بکشید. این‌کار از گرم‌شدن بیش‌ازحد دستگاه جلوگیری می‌کند و احتمال آسیب‌‌دیدن قطعات داخلی را کاهش می‌دهد.

    همان‌طور که اشاره شد، دلایل زیادی می‌تواند باعث بروز مشکل داغی آیفون شود که البته بسیاری از آن‌ها به عدم بهینه‌بودن برنامه‌ها یا آپدیت‌های سیستم‌عامل دارای باگ مربوط می‌شوند. ازطرفی توصیه می‌شود همیشه از شارژر اصلی برای شارژ آیفون خود استفاده کنید تا باتری دستگاه به‌دلیل اختلاف ولتاژ یا عدم ثبات برق ورودی دچار مشکل و داغی بیش‌ازحد نشود.

    داغ شدن آیفون ۱۵