سامسونگ دیسپلی این هفته تایید کرد که توسعه فناوری نمایشگر LEDoS خود را برای دستگاه های واقعیت افزوده آغاز کرده است. این پنل ها در نسل بعدی هدست های واقعیت افزوده که در سال های آینده عرضه خواهند شد، استفاده خواهند شد. هدف غول فناوری کره جنوبی این است که LEDoS همان کیفیت OLEDOS را با محدودیت های کمتر ارائه دهد.

پنل‌های LEDoS بر خلاف صفحه‌نمایش‌های OLEDOS که بر اساس ال‌ای‌دی‌های ارگانیک روی پانل‌های سیلیکونی ساخته شده‌اند، بر اساس میکرو LED‌های سیلیکونی ساخته می‌شوند.

سامسونگ در رویداد Deep Tech 2023 توضیح داد که پنل های OLEDOS از نظر طول عمر و روشنایی محدودیت هایی دارند. بخش نمایشگر سامسونگ قصد دارد تا علاوه بر حفظ کیفیت OLEDOS، پنل های LEDoS مبتنی بر microLED بسازد تا بر محدودیت های ذکر شده غلبه کند.

در ماه مارس، سامسونگ و موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی (KAIST) پیشرفت خود را در ساخت نمایشگرهای microLED اعلام کردند. این فناوری به سامسونگ اجازه می‌دهد تا پنل‌های مبتنی بر microLED کوچک و با وضوح بالا را برای هدست‌های واقعیت افزوده و سایر پوشیدنی‌ها تولید کند.

با تغییر ساختار اپیتاکسیال میکرو ال ای دی، محققان KAIST دریافتند که می توان از کاهش راندمان جلوگیری کرد و حرارت تولید شده در نمایشگرهای میکرو ال ای دی را تا 40 درصد کاهش داد.

هدفون ویژن پرو اپل که ماه گذشته رونمایی شد، از فناوری نمایشگر OLEDOS استفاده می کند، اما سامسونگ و ال جی چنین پنل هایی را تولید نمی کنند. در واقع، به نظر می رسد که نمایشگر ویژن پرو توسط سونی ساخته شده است و ظرفیت تولید این شرکت کمتر از یک میلیون دستگاه در سال است.

اپل که به فروش میلیون ها محصول خود عادت کرده است، در حال حاضر به دنبال افزایش فروش ویژن پرو است. ظاهراً این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی را به‌عنوان تامین‌کننده نمایشگر برای هدست واقعیت ترکیبی خود انتخاب کند که می‌تواند همزمان با شروع تولید نمایشگرهای LEDoS سامسونگ باشد.

طبق گفته SamMobile، نمایشگرهای LEDoS سامسونگ در آینده به تراکم 6000 تا 7000 پیکسل در هر اینچ خواهند رسید، در حالی که اولین هدفون اپل با صفحه نمایش OLEDOS از تراکم 3400 پیکسل در هر اینچ استفاده می کند.

سامسونگ همچنین در حال توسعه هدست واقعیت ترکیبی خود است که انتظار می رود سال آینده به عنوان جایگزین مقرون به صرفه تری برای ویژن پرو اپل عرضه شود.