بیش‎‌از حد لباس‌ها را خشک نکنید

خشک کردن بیش‌از حد لباس‌ها، نه تنها باعث هدر رفتن انرژی می‌شود، بلکه عمر لباس شمارا هم کاهش می‌دهد. همچنین باعث ساییدگی و پارگی در قطعات خشک‌کن ماشین لباسشویی می‌شود. برای افزایش عمر ماشین لباسشویی، لباس‌ها را به اندازه و به میزان توصیه شده خشک کنید.

به‌دنبال یک سنسور رطوبت باشید

یکی‌ از مزایای استفاده از سنسور رطوبت برای ماشین لباسشویی این است که ماشین، به طور خودکار چرخه خشک‌کردن لباس‌را تنظیم می‌کند. این سنسور هنگامی که لباس شما خشک می‌شود، ماشین را خاموش کرده و از این‌راه به افزایش عمر ماشین لباسشویی کمک می‌کند.

درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید

اگر کودک خردسال یا حیوانات خانگی کنجکاو ندارید، بعد از هربار شست‌وشوی لباس‌با ماشین لباسشویی، درب آن‌را باز نگه‌دارید تا داخل ماشین خشک شود. این‌کار باعث می‌شود ماشین لباسشویی کپک نزند و ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری شود.

پس‌از هربار شست‌وشو، واشر جلو، واشرهای بالایی و اطراف لگن‌را پاک کنید. اگر متوجه کپک‌زدن در واشر یا قسمت‌های دیگر ماشین لباسشویی شدید، آن‌را تمیز کنید. می‌توانید از سرکه یا سفید کننده استفاده کنید. برای از بین بردن کپک ماشین لباسشویی می‌توانید راه‌کارهای ساده‌ای را انجام دهید.

تهویه مناسب خشک‌کن برای ماشین لباسشویی

تهویه مناسب خشک‌کن نه تنها برای سلامت خشک‌کن ماشین لباسشویی، بلکه برای سلامت شما هم مفید است. خشک‌کن‌‌هایی که تهویه نامناسب ندارند، می‌توانند در داخل بدنه خشک‌کن پرزهای اضافی‌را جمع‌کرده و مونوکسید کربن را در فضای زندگی آزاد کنند.

مطمئن شوید که شلنگ دریچه خشک‌کن بیشتر ازحد توصیه شده در دفترچه راهنما کشیده نمی‌شود و هیچ‌گونه پیچ‌خوردگی یا افتادگی در این قسمت‌ها وجود ندارد‌. چون این موضوع می‌تواند باعث جمع‌شدن پرزها شده و خطر آتش سوزی را به‌دنبال داشته باشد.