خبرگزاری تایوانی دیجی‌تایمز در گزارشی اختصاصی با تأکید بر ادعاهای قبلی، گفته است که قیمت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس بسیار گران خواهد شد. در همین حین، پیش‌بینی شده است که قیمت آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس درمقایسه‌با آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس تغییر نکند.

سال گذشته، اپل قیمت آیفون را در بازارهای خارج از آمریکا افزایش داده بود و احتمالاً امسال قیمت موبایل های این شرکت در آمریکا نیز بیشتر خواهد شد.

دیجی‌تایمز شاسی تیتانیومی و دوربین پریسکوپی (در مدل پرو مکس) را به‌عنوان دلایل افزایش قیمت آیفون مطرح کرده است. بی‌شک پردازنده‌ی سه‌نانومتری A17 نیز روی قیمت گوشی‌های جدید اپل تأثیر می‌گذارد؛ چون قیمت CPU هایی که با لیتوگرافی سه‌نانومتری تولید می‌شوند، بیشتر از سایر پردازنده‌ها است.

افزایش قیمت آیفون در حالی پیش‌بینی می‌شود که تحلیلگران می‌گویند تقاضا برای موبایل کاهش چشمگیری پیدا کرده است و این روند فعلاً ادامه خواهد یافت. به‌گفته‌ی دیجی‌تایمز، اپل قصد دارد در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون دستگاه از آیفون ۱۵ را روانه‌ی بازار کند. در بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته، این شرکت سفارش تولید ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون آیفون ۱۴ را ثبت کرده بود.

در کمال تعجب، بخش زیادی از سفارش‌ اپل را آیفون ۱۵ پرو مکس تشکیل می‌دهد. آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

افشاگران می‌گویند قیمت آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس حداقل ۱۰۰ دلار بیشتر از آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود. قیمت آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس در آمریکا به‌ترتیب از ۹۹۹ و ۱٬۰۹۹ دلار شروع می‌شود. بدین‌ترتیب احتمالاً آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به‌ترتیب با قیمت پایه‌ی ۱٬۰۹۹ و ۱٬۱۹۹ دلار عرضه خواهند شد؛ حتی ممکن است قیمت پایه‌ی آیفون ۱۵ پرو مکس به ۱٬۲۹۹ دلار هم برسد.

اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را ۲۱ شهریور رونمایی می‌کند. مراسم اپل به‌صورت زنده از زومیت پخش خواهد شد.