وزیر ارتباطات از تلاش شبانه روزی برای افزایش سرعت اینترنت خبر داد. به گفته زارع پور، طرح توسعه فیبر نوری با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه به مردم خدمات ارائه کرده است.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره گلایه ها از سرعت اینترنت گفت: برای افزایش سرعت اینترنت کار شبانه روزی در حال انجام است. وی معتقد است طرح فیبر نوری برای منازل و مشاغل اقدامی بسیار مهم و راهبردی است.

زارع پور با اشاره به طرح توسعه فیبر نوری با بیان اینکه تا به امروز حدود 3.5 میلیون خانوار تحت پوشش این سرویس هستند، گفت: در شهرهایی که این سرویس ارائه می شود، سرعت تا 1000 مگابیت بر ثانیه به مردم داده می شود. «الان سرعت متوسط ​​(اینترنت ثابت) 10 تا 12 مگابیت بر ثانیه است.

به نظر می رسد نظر او در مورد میانگین سرعت اینترنت در کشور بر اساس آخرین آمار Speedtest باشد. مرجعی که مورد توجه ویژه وزارت ارتباطات است. بر اساس آخرین آمار این مجموعه، میانگین سرعت اینترنت ثابت در کشور 12.6 مگابیت بر ثانیه است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه کار در شبانه روز در حال انجام است، گفت: طرح توسعه فیبر نوری در بیش از صد شهر آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال بتوان 8 میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار داد.

لازم به ذکر است که زارع پور بارها تاکید کرده است که توسعه فیبرهای نوری اینترنت را برای چندین دهه در اختیار کشور قرار می دهد. بر اساس اعلام وی، با توسعه فیبر نوری، ظرفیت ارتباطات ثابت در کشور افزایش چشمگیری خواهد داشت و کیفیت و سرعت ارتباطات سیار افزایش می یابد. از آنجایی که بار ارتباطات از دوش شبکه تلفن همراه برداشته می شود، اپراتورها می توانند با اتصال BTS به فیبر نوری، حداکثر سرعت را برای افراد فراهم کنند.

به گفته وزیر ارتباطات، وزارتخانه زیرمجموعه وی در سال گذشته و امسال بر توسعه پوشش فیبر نوری تمرکز کرده است و پس از دستیابی به پوشش 40 تا 50 درصدی (8 تا 10 میلیون خانوار) ​​کار بیشتری در زمینه اتصال انجام خواهد شد. .