چند روز پیش شاهد کالبدشکافی هدست ویژن پرو توسط iFixit بودیم که به پیچیدگی بسیار زیاد آن اشاره داشت. در آن زمان گفته شده بود که گزارش دیگری نیز منتشر خواهد شد که دقیق‌تر به اجزای محصول انقلابی اپل خواهد پرداخت و حالا شاهد انتشار این گزارش هستیم.

اگر بررسی‌های ویژن پرو را خوانده باشید، احتمالاً بدانید که یکی از بهترین ویژگی‌های آن، دو نمایشگر میکرو OLED هستند که تصاویر بصری واضحی را برای کاربر تولید می‌کنند. حالا iFixit با انتشار یک پست جدید درباره نمایشگرهای این محصول صحبت کرده است. طبق این گزارش، نمایشگر دستگاه تراکم پیکسلی زیادی دارد و 12,078,000 پیکسل را در 0.98 اینچ مربع فشرده می‌کند.

نکته قابل ذکر دیگر اینکه ابعاد هر پیکسل این دستگاه فقط 7.5 میکرومتر اعلام شده است، یعنی تقریباً به‌اندازه یک گلبول قرمز.

کالبدشکافی نمایشگرهای هدست اپل ویژن پرو

iFixit ادعا می‌کند که اپل ویژن پرو احتمالاً در بین تمام دستگاه‌های دیگر، بیشترین میزان تراکم پیکسلی را دارد. برای مقایسه، درحالی‌که تراکم پیکسلی نمایشگر آیفون 15 پرو مکس حدود 460 پیکسل در اینچ است، ویژن پرو با تراکم پیکسلی 3386 پیکسل در اینچ عملکردی «خیره‌کننده» را از خود نشان داده است. درحالی‌که عملکرد نمایشگرهای این محصول شگفت‌انگیز هستند، باید به این نکته دقت داشت که اپل ویژن پرو هنوز از نمایشگر 4K بهره نمی‌برود.

این نشریه همچنین در گزارش خود اشاره می‌کند که نمایشگرهای میکرو OLED و‌یژن پرو احتمالاً توسط سونی ساخته شده‌اند.

معیار مهم دیگری که در این گزارش به آن اشاره شده، PPD (پیکسل در درجه) است که فاصله کاربر از صفحه نمایش و زاویه کلی را در نظر می‌گیرد. iFixit تخمین می‌زند که PPD ویژ‌ن پرو احتمالاً 34 باشد. برای مقایسه، این میزان در هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 حدود 19 و برای هدست Meta Quest 3 حدود 25 است.

نهایتاً، iFixit امتیاز تعمیرپذیری موقت 4 را به هدست ویژن پرو داده است که روند دشوار تعمیر آن را نشان می‌دهد. البته جنبه‌های دیگر این هدست هنوز آزمایش نشده است، بنابراین این امتیاز در آینده به‌روز خواهد شد.