فایننشال تایمز امروز گزارش داد که اپل هدف فروش هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. این شرکت قصد دارد تا سال 2024 تنها حدود 400000 هدست Vision Pro تولید کند. در حالی که گفته می شد سال آینده یک میلیون دستگاه از این محصول روانه بازار می شود.

کاهش قابل توجه هدف فروش اپل برای ویژن پرو به دلیل مشکلات طراحی و ساخت پیچیده آن محصول بود و برنامه این شرکت برای عرضه نسل دوم هدست واقعیت مجازی با قیمت مقرون به صرفه تر نیز به تعویق افتاد.

ویژن پرو از طراحی بسیار پیشرفته و پیچیده ای بهره می برد و یکی از مراحل سخت در تولید این محصول، گنجاندن قابلیت EyeSight است که چشم کاربر را بر روی نمایشگر خارجی دستگاه به دیگران نشان می دهد.

دوربین‌های تعبیه‌شده در Vision Pro برای ارائه عملکرد EyeSight به کالیبراسیون بسیار دقیق در طول فرآیند ساخت نیاز دارند تا تفاوت شیشه‌های پوشش خمیده را در نظر بگیرند. علاوه بر این، نرخ بازده تولید برای نمایشگرهای microOLED 4K این محصول پایین است.

Luxshare مسئول مونتاژ Vision Pro است. این شرکت چینی قبلاً محصولات دیگری مانند AirPods و برخی از مدل های مک بوک برای اپل ساخته است و پس از انتشار اخباری مبنی بر کاهش هدف فروش ویژن پرو، سهام آن کاهش یافت.

پیش از این انتظار می رفت که نسل دوم هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده اپل در سال 2025 عرضه شود. اما گزارش امروز حاکی از عقب افتادن جدول زمانی این شرکت برای معرفی محصولات مذکور است.

طبق گزارش 9to5mac، ظاهرا Luxshare قصد دارد ظرفیت تولید خود را برای مونتاژ حدود 18 میلیون هدست Vision Pro در سال های آینده افزایش دهد.

طبق گفته اپل، نسل اول ویژن پرو در اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. این محصول ابتدا به طور انحصاری در ایالات متحده به فروش می رسد و به تدریج تا پایان سال 2024 در سایر مناطق جهان نیز عرضه خواهد شد.