اگرچه قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی اپل تا سال 2025 در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که دستیار صوتی سیری به‌روزرسانی‌هایی را برای درک زبان طبیعی و سایر ویژگی‌های مهم در iOS 18 دریافت خواهد کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، کاربران می توانند بدون نیاز به فعال کردن تنظیمات دسترسی، با تایپ کردن با سیری صحبت کنند. سیری شیواتر شده است و حتی زمانی که در گفتار خود اشتباه کنید، شما را درک می کند. همچنین سیری اطلاعات بیشتری در مورد محصولات اپل خواهد داشت.

کاربران iOS 18 بتا می‌توانند با استفاده از یک ویژگی دسترسی جدید به نام میانبرهای صوتی، کلمه wake Siri را به کلمه مورد نظر خود تغییر دهند.

پس از گفتن عبارت تماس به سیری، باید یک مکث کوتاه انجام دهید. در غیر این صورت، گوشی شما آن را تشخیص نخواهد داد. همچنین، این تغییر برای HomePods اعمال نمی شود. نکته مهم، حتی اگر فرمان صوتی Hey Siri را در نسخه توسعه‌دهنده فعلی غیرفعال کنید، تماس با Siri همچنان کار خواهد کرد.

یک پیام با سیری برنامه ریزی کنید
اقدامات در برنامه سیری
با تایپ کردن با سیری ارتباط برقرار کنید

اپل اعلام کرد که ChatGPT امسال به صورت رایگان در iOS 18 در دسترس خواهد بود. اما ممکن است در نسخه اول iOS 18 وجود نداشته باشد.

سیری درخواست هایی را که نمی تواند پاسخ دهد به ChatGPT که از فناوری GPT-4 استفاده می کند، ارسال می کند. این به کاربر این امکان را می دهد که این کار را بپذیرد یا رد کند (همراه با توضیحی در مورد میزان ایمن بودن آن).

نشانه هایی وجود دارد که دستیار صوتی طرفداران اپل منتظر آن بودند بالاخره در راه است. مشخص نیست که سیری بهبود یافته به سایر دستگاه های اپل به جز آیفون 15 پرو و ​​هوم پادها راه پیدا کند یا خیر.