اتحادیه اروپا به زودی اپل را مجبور خواهد کرد تا با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تغییراتی در آیفون ایجاد کند و اکنون ژاپن با معرفی قوانین جدید می‌خواهد شهروندان کوپرتینویی را ملزم کند تا به شهروندانش اجازه دهد برنامه‌ها را از خارج از اپ استور دانلود کنند. .

به گزارش رسانه ژاپن تایمز، این کشور در حال کار بر روی قوانین جدیدی است که اپل و گوگل را به آن ملزم می کند برنامه را خارج از اپ استور دانلود کنید ژاپن امیدوار است که با این قوانین بتواند به رقابت و کاهش قیمت اپلیکیشن کمک کند.

دولت همچنین فهرستی از اقدامات ممنوع تهیه خواهد کرد که مانع از هدف قرار دادن فروشندگان سیستم عامل خدمات و پلتفرم های پرداخت خود می شود. جانبداری من دارم این قوانین در «مرکز رقابت بازارهای دیجیتال» دولت ژاپن تدوین شده و قرار است در سال 2024 در پارلمان آن کشور به رای گذاشته شود.

انحصار پلتفرم نرم افزاری آیفون باید کاهش یابد

ژاپن همچنین نگران راه اندازی پیش فرض اپلیکیشن های اپل و گوگل در گوشی های هوشمند است. در نتیجه، در این طرح آمده است که این دو شرکت باید حذف این برنامه‌ها را از دستگاه‌های خود آسان‌تر کنند. آن ها نمی توانند در موتورهای جستجوی آنها اولویت من از خدمات شما قدردانی می کنم. با توجه به اینکه اپل موتور جستجو ندارد، احتمالاً منظور آنها سرویس Spotlight است که برای جستجوی دستگاه ها استفاده می شود و می تواند نتایج را از وب نمایش دهد.

کاربران اندروید اکنون می توانند به راحتی برنامه ها را خارج از پلی استور نصب کنند، اما گوگل، مانند اپل، به فروشگاه های برنامه شخص ثالث اجازه نمی دهد از خدمات پولی غیر از سرویس پرداخت خود شرکت استفاده کنند.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، همیشه گفته است که با جلوگیری از بارگذاری جانبی برنامه ها یا نصب برنامه ها در خارج از اپ استور، کاربران را ایمن نگه داشته است. اما به نظر می‌رسد این استدلال‌ها دیگر با قانون‌گذاران ژاپنی و اتحادیه اروپا کار نمی‌کنند و این شرکت برای جلوگیری از از دست دادن این بازارها باید تغییر بزرگ‌تری در اکوسیستم خود ایجاد کند.