اگر از طرفداران ارباب حلقه‌ها هستید، این بازی مخصوص شماست. The Lord of the Rings: Rise to War بازی جنگی دارای سبک استراتژیک است که به شما امکان می‌دهد ارتش خود را بسازید و قلمرو خود را در تعقیب حلقه گسترش دهید. شما می‌توانید انتخاب کنید که در کنار خیر یا شر قرار بگیرید و به سایر بازیکنان در Fellowships یا Warbands بپیوندید. شما همچنین می‌توانید با قهرمانان ماجراجویی مانند آراگورن، گندالف، فرودو و بسیاری دیگر روبرو شوید که برای دهه‌ها طرفداران را شیفته خود کرده‌اند.

بازی دارای نمایشی سه بعدی و واقع‌گرایانه از سرزمین میانه و شخصیت های آن است که با الف‌ها، کوتوله‌ها، هابیت‌ها، اورک‌ها و غیره کامل می‌شود. شما می‌توانید نقشه کامل و دقیقی را که حاوی میلیون‌ها مکان غنی از منابع است، کاوش کرده تا آن‌ها را تسخیر و اشغال کنید. همچنین می‌توانید از آیتم‌های مخصوص برای تقویت ارتش خود استفاده و بر دشمنان خود برتری پیدا کنید.

این بازی توسط NetEase Games، ارائه‌دهنده پیشرو جهانی بازی‌های آنلاین، ساخته شده که عناوین محبوب بسیاری مانند Fantasy Westward Journey، Onmyoji، Knives Out و غیره را ساخته است. این بازی به طور رسمی در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱ در سراسر جهان منتشر شد و برای دانلود در اپ استور، گوگل‌پلی استور و گلکسی استور در دسترس است.