CPU-Z یک برنامه رایگان و کاربردی است که به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات دقیق و جامعی از دستگاه اندرویدی خود بدست آورید. این برنامه از طریق واسط کاربری ساده و روان، اطلاعاتی را در مورد سخت‌افزار، نرم‌افزار و باتری دستگاه شما نشان می‌دهد. برخی از اطلاعاتی که می‌توانید با استفاده از این برنامه مشاهده کنید عبارتند از نام و مدل دستگاه، نوع و سرعت پردازنده، حافظه داخلی و رم، نسخه و بیلد اندروید، دما و ولتاژ باتری، فرکانس و نوع حافظه گرافیکی، حسگرهای موجود در دستگاه که هر کدام از آنها اطلاعات جامعی را در مورد گوشی تلفن همراه به شما می‌دهند.

آنچه در ادامه می‌خوانیم…

هدف این برنامه این است که به شما کمک کند تا بهتر از گوشی موبایل خود آگاه شوید و عملکرد آن را بهینه کنید. این برنامه مخصوصاً برای کاربرانی که علاقه‌مند به تست، اشکال‌زدایی یا مقایسه دستگاه‌های اندرویدی هستند، مناسب است.

 نحوه نصب و استفاده از برنامه CPU-Z بر روی دستگاه اندرویدی

برای نصب و استفاده از برنامه CPU-Z بر روی دستگاه اندرویدی خود، شما می‌توانید از یکی از روش‌های زیر اقدام کنید.

 روش اول: نصب برنامه CPU-Z از طریق استور‌های معتبر

این روش ساده‌ترین و امن‌ترین روش برای نصب برنامه است. شما فقط کافی است که به صفحه برنامه CPU-Z در گوگل پلی یا بازار یا مایکت بروید و روی دکمه نصب کلیک کنید. سپس برنامه به صورت خودکار بر روی دستگاه شما نصب و اجرا می‌شود.

 روش دوم: نصب برنامه CPU-Z از طریق فایل APK

 این روش برای کاربرانی که دسترسی به گوگل پلی ندارند یا می‌خواهند نسخه‌های قدیمی‌تر یا جدیدتر برنامه را نصب کنند، مناسب است. شما باید فایل APK برنامه CPU-Z را از یک منبع معتبر مانند Uptodown دانلود کنید و آن را بر روی دستگاه خود انتقال دهید. سپس باید تنظیمات امنیت دستگاه خود را به گونه‌ای تغییر دهید که اجازه نصب برنامه‌های ناشناخته را بدهد. بعد از آن، شما می‌توانید فایل APK را باز کنید و روی دکمه نصب کلیک کنید. در نهایت، برنامه بر روی دستگاه شما نصب و اجرا می‌شود.

استفاده از ویژگی‌های CPU-z

برای استفاده از برنامه CPU-Z، شما فقط کافی است که آن را باز کنید و از منوی بالای صفحه، بین تب‌های مختلف حرکت کنید. هر تب اطلاعاتی را در مورد یک بخش از دستگاه شما نشان می‌دهد. برای مشاهده جزئیات بیشتر، شما می‌توانید روی هر مورد کلیک کنید و اطلاعات مربوطه را ببینید. همچنین شما می‌توانید از دکمه اشتراک‌گذاری در بالای صفحه برای ارسال اطلاعات دستگاه خود به دیگران استفاده کنید.

 ویژگی‌ها و قابلیت‌های برنامه CPU-Z و اطلاعاتی که در مورد دستگاه شما نشان می‌دهد.

برنامه CPU-Z دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی است که به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات دقیق و جامعی از دستگاه اندرویدی خود بدست آورید.

  • نمایش اطلاعات سخت‌افزاری مانند نام و مدل دستگاه، نوع و سرعت پردازنده، حافظه داخلی و رم، فرکانس و نوع حافظه گرافیکی و حسگرهای موجود در دستگاه
  • نمایش اطلاعات نرم‌افزاری مانند نسخه و بیلد اندروید، نام و نسخه کرنل، نام و نسخه رام، نام و نسخه بوتلودر و نام و نسخه بیلد
  • نمایش اطلاعات باتری مانند درصد باتری، سلامت باتری، دمای باتری، نوع باتری و ولتاژ آن
  • نمایش اطلاعات سنسورها مانند شتاب سنج، سنسور نور و….

جمع‌بندی

اگر شما هم می‌خواهید اطلاعاتی در مورد سخت‌افزار یا تست سنسور و باتری گوشی خود را انجام بدهید، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه CPU-Z استفاده کنید و از طریق این برنامه سبک و کارآمد اطلاعات خود را به راحتی بدست بیاورید.