شیائومی ۱۳ اولترا

«شیائومی ۱۳ اولترا» با طراحی منحصربه‌فردش میزبان چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی است. دوربین اصلی از حسگر عظیم یکی اینچی سونی IMX989 با سطح مقطعی پوشیده شده از ۵۰ میلیون پیکسل ۱٫۶ میکرونی استفاده می‌کند که خروجی آن در حالت پیش‌فرض عکس‌هایی ۱۲٫۵ مگاپیکسلی هستند.

لنز هشت پارچه‌ی واید ۲۳ میلی‌متری روی این حسگر سوار است که به دیافراگم دوگانه‌ی f/1.9 و f/4.0 مجهز شده تا کاربر کنترل بهتری روی عمق‌میدان تصاویر ثبت‌شده با دوربین اصلی داشته باشد. همچنین ویژگی‌هایی مانند لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فازی چندجهته از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۳ اولترا محسوب می‌شوند.

سه دوربین دیگر همگی به حسگر IMX858 سونی مجهز شده ‌اند که اندازه‌ای 1/2.51 اینچی دارد. دو دوربین تله‌فوتو با فواصل کانونی ۷۵ و ۱۲۰ میلی‌متری که هر دو لنز از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فازی دوال پیکسل بهره می‌برند. دوربین دیگر نیز یک لنز سوپر واید ۱۲ میلی‌متری دارد که به فوکوس خودکاری تشخیص فازی دوال پیکسل نیز مجهز شده تا بتوان با آن عکس‌های ماکرو نیز ثبت کرد.

همچنین یک حسگر سه‌بعدی TOF به‌عنوان عمق‌سنج برای کمک به تشخیص و جداسازی بهتر سوژه از پس‌زمینه در عکس‌های پرتره و فلاش LED دوگانه نیز روی این ماژول بزرگ دوربین دیده می‌شوند.

برای عکاسی و فیلم‌برداری سلفی نیز از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی واید با فاصله‌ی کانونی ۲۲ میلی‌متری استفاده می‌شود؛ اما مشکل بزرگ دوربین سلفی ۱۳ اولترا، مانند سایر گوشی‌های شیائومی، محدود بودن ضبط ویدئو به رزولوشن 1080p و عدم توانایی ضبط تصاویر با کیفیت‌تر 4K است.

اما دوربین‌های پشتی توانایی ضبط تصاویر 8K@24fps را دارند و همچنین از عهده ضبط تصاویر ۱۰ بیتی دالبی ویژن HDR نیز برمی‌آیند؛ همچنین جزیره‌ی دایره‌ای شکل میزبان دوربین‌های پشتی، با ماژول جداگانه‌ای توانایی تبدیل شدن به حلقه‌ی نگهدارنده فیلتر با دهانه‌ی ۶۷ میلی‌متری را نیز دارد که با تهیه کردن آن، می‌توان از فیلترهای حرفه‌ای رایج دوربین‌های دیجیتال مانند پولاریزه، UV و ND بر روی این گوشی بهره‌ی لازم را برد.

نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ OLED با پنل LTPO و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، ۲۶۰۰ نیت روشنایی و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، تراشه پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 2 و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۹۰ وات دیگر امکانات بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین را شکل می‌دهند.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین تا ۳۰ میلیون تومان