محبوبیت گوشی های میان رده روز به روز در حال افزایش است و افزایش بی رویه قیمت پرچمداران، مصرف کنندگان بیشتری را به سمت استفاده از گوشی های میان رده سوق می دهد. این در حالی است که شیائومی و سامسونگ دو بازیگر اصلی رده میان رده ها با عرضه مدل های مختلف در تلاش هستند تا سهم بیشتری از بازار موبایل را به خود اختصاص دهند.

شیائومی مدل هایی را در هر سه خانواده شیائومی، ردمی و پوکو با قیمت های متفاوت و پشتیبانی نرم افزاری متفاوت ارائه می کند تا افراد بیشتری را به خرید تشویق کند. سامسونگ بهترین گوشی های میان رده خود را در سری گلکسی A معرفی کرد. مدل هایی که از نظر نرم افزاری و سخت افزاری از سری F یا حتی M بالاتر هستند.

کره ای ها در سال 2023 سری جدید را در دو مدل گلکسی A54 و گلکسی A34 ارائه کردند و خبری از مدل گلکسی A74 نبود؛ ممکن است با فروش بالای گلکسی A53، سامسونگ به طور کامل سری A7X را کنار بگذارد و گلکسی A73 آخرین مدل از این سری باشد.

از سوی دیگر، شیائومی با عرضه اکثر مدل‌های خود در میان رده، بازار متنوعی از مدل‌های مختلف در بازه‌های قیمتی متفاوت را نسبت به سامسونگ در اختیار دارد. برای مقایسه باید به بازه قیمتی 15 تا 25 میلیون تومان اشاره کرد. جایی که شیائومی 11 نماینده دارد و سامسونگ تنها دو نماینده!

حالا تقابل دو میان رده مهم سال 2023 یعنی شیائومی 13 لایت و گلکسی A54 اتفاق جالبی برای کسب عنوان بهترین بازار میان رده خواهد بود. پس با زومیت پیگیری کنید.

مقایسه ویدیویی شیائومی 13 لایت با سامسونگ گلکسی A54

در یوتیوب تماشا کنید

مقایسه طراحی شیائومی 13 لایت و سامسونگ گلکسی A54

با وجود استفاده از مواد مشابه، سامسونگ و شیائومی از رویکرد طراحی متفاوتی پیروی می کنند. شیائومی ترجیح می دهد از لبه های خمیده استفاده کند و همانطور که در بررسی شیائومی 13 لایت ذکر شد، عناصر زیادی از شیائومی 13 پرو و ​​هواوی پی 30 پرو در طراحی آن دیده می شود. اگرچه سامسونگ از زبان طراحی خانواده گلکسی S23 استفاده می کند، اما از صفحه نمایشی با لبه های صاف استفاده می کند.

ابعاد گلکسی A54 76.7 در 158.2 میلی متر و ضخامت آن 8.2 میلی متر است که با احتساب برآمدگی دوربین به بیش از 10 میلی متر (1 سانتی متر) می رسد! از سوی دیگر، شیائومی 13 لایت با ابعاد 159.2 در 72.7 میلی متر و ضخامت 7.2 میلی متر، دستگاه راحت تر و جمع و جور تری به حساب می آید.