بدون شک، بازی کردن با لپ تاپ سطح دیگری از هیجان را دارد. شما می توانید لپ تاپ خود را در هر جایی با خود بیاورید. به همین دلیل، مردم جذب بازی های لپ تاپ می شوند. اما آیا می‌دانستید داشتن لپ‌تاپ گیمینگ مخصوص بازی برای لذت بردن از بازی‌ چندان ضروری نیست؟

اگر عاشق بازی هستید اما یک لپ تاپ قدیمی دارید، راه هایی وجود دارد که می توانید لپ تاپ خود را به یک لپ تاپ مخصوص بازی ارتقا دهید. اما چه راه هایی وجود دارد که می توانید لپ تاپ خود را ارتقا دهید؟ خوب، برای انجام این کار به دانش خاصی نیاز ندارید.

بهبود لپ تاپ برای بازی

در این مقاله، ما با سه روش معرفی می کنیم که می‌توانید لپ‌تاپ خود را به یک لپ‌تاپ گیمینگ ارتقا دهید تا تجربه بازی بهتری با گرافیک خوب و پردازنده‌ای روان داشته باشید. قبول دارم که با کمک یک لپ تاپ گیمینگ از هیجان بازی های کامپیوتری لذت خواهید برد. اما می‌دانید که با چند ارتقا می‌توانید از لپ‌تاپ استاندارد خود برای بازی استفاده کنید.

 

  1.  نصب رم

RAM، همچنین به عنوان حافظه دسترسی تصادفی شناخته می شود، دستگاه ذخیره سازی است که به طور موقت داده های برنامه در حال اجرا موجود شما را ذخیره می کند. این بدان معناست که RAM یک حافظه فرار است که حافظه کش و داده های برنامه شما را تا زمانی که از آن استفاده کنید ذخیره می کند.

اما از آنجایی که بازی‌ها معمولاً از نظر اندازه بزرگ هستند، گاهی اوقات به اندازه‌ای بزرگ می‌شوند که رم لپ‌تاپ شما اشغال شود. به این ترتیب، نمی توانید برخی از بازی های خاص را در رایانه خود انجام دهید. اما اگر تنها مشکل RAM است زیرا لپ تاپ شما نمی تواند بازی کند، چرا RAM خود را ارتقا نمی دهید؟

بله، گاهی اوقات لپ تاپ شما نمی تواند بازی را روی رم خود بارگذاری کند، اما همیشه دلیل این خطا نیست. اما می توانید رم خود را ارتقا دهید. نه تنها عملکرد لپ تاپ شما را روان می کند، بلکه می توانید پردازش موازی را به روشی بسیار کارآمدتر انجام دهید.

بهترین چیز در مورد ارتقاء رم این است که تغییر رم لپ تاپ شما ساده و مقرون به صرفه است. ابتدا باید یک تراشه رم جدید تهیه کنید، اما مطمئن شوید که آن را با مدل لپ تاپ خود سازگار کنید. سپس، پس از اتمام انتخاب و خرید رم، به سادگی قاب پشتی کامپیوتر خود را باز کنید.

سپس ماژول حافظه را در آنجا پیدا کنید. هنگامی که ماژول حافظه را پیدا کردید، تعدادی اسلات خالی برای RAM اضافی در آنجا خواهید یافت. به سادگی تراشه خود را در آنجا قرار دهید و آن را فشار دهید تا به راحتی در آنجا قرار گیرد. سپس به سادگی پیچ قاب پشتی لپ تاپ خود را باز کنید.

اما هنگام قرار دادن رم، مطمئن شوید که کانکتور رم خود را لمس نکنید. در غیر این صورت ممکن است خوب کار نکند.

ارتقای رم یکی از مطمئن ترین و ساده ترین راه ها برای تبدیل لپ تاپ موجود به لپ تاپ گیمینگ است. علاوه بر این، یکی از ارزان ترین راه ها برای انجام این کار نیز هست. شما می توانید یک تراشه رم با قیمتی در حدود 50 دلار پیدا کنید و تنها با صرف این مقدار پول، می توانید از لپ تاپ خود برای بازی مجدد استفاده کنید.

 

  1. فضای ذخیره سازی خود را ارتقا دهید

گاهی اوقات، نمی‌توانید تجربه بازی بهتری داشته باشید زیرا فضای ذخیره‌سازی کافی روی هارد دیسک خود برای ذخیره وضعیت فعلی بازی خود ندارید. در چنین حالتی، آزاد کردن فضا یا ارتقاء آن می تواند بهترین گزینه برای استفاده از فضای بازی باشد.

برای انجام این کار، اگر اطلاعات ضروری روی هارد دیسک خود ندارید، می توانید آن را پاکسازی کنید. اگرچه این یک فرآیند زمان بر است، اما از شر داده های اضافی ذخیره شده بر روی هارد دیسک خود خلاص خواهید شد.

اگر داده‌های مهمی در لپ‌تاپ خود ذخیره کرده‌اید، روش دیگری برای پاک‌سازی داده‌ها، تهیه نسخه پشتیبان است. می‌توانید با نگه‌داشتن اطلاعات موجود در برخی از دستگاه‌های ذخیره‌سازی فیزیکی، پشتیبان‌گیری آفلاین از تمام داده‌های خود بگیرید و سپس داده‌ها را از لپ‌تاپ خود حذف کنید.

باز هم، این یک فرآیند زمان‌بر است، اما انتقال داده‌های خود تنها از یک فضای ذخیره‌سازی به فضای دیگر چالش‌برانگیز نیست. حتی می توانید در برخی از پلتفرم های آنلاین مانند amazon cloud یا google cloud نیز بک آپ بگیرید.

اما اگر بخواهید بارها و بارها از طریق لپ تاپ خود به آن داده ها دسترسی داشته باشید چه می شود. خوب، در این مورد، مطمئن ترین راه، ارتقای هارد دیسک است. مانند روشی که رم را ارتقا داده اید، می توانید هارد دیسک لپ تاپ خود را نیز ارتقا دهید. اگر روی لپ تاپ خود یک هارد دیسک دارید، حتی می توانید آن را با SSD ارتقا دهید.

به سادگی فضای ذخیره سازی و سازگاری دیسک را با لپ تاپ خود مقایسه کنید.

سپس می توانید به سادگی یک هارد دیسک جدید را در اسلات موجود در ماژول حافظه خود قرار دهید یا هارد دیسک موجود خود را با درایو جدید جایگزین کنید و هارد دیسک را در مکانی امن ذخیره کنید.

به این ترتیب، یا فضای ذخیره سازی کلی لپ تاپ خود را افزایش می دهید یا درایو قدیمی را با یک جدیدتر تعویض می کنید.

باز هم، این یک روش آسان و قابل اعتماد برای تبدیل لپ تاپ خود به یک لپ تاپ بازی است. همچنین یک روش مقرون به صرفه برای انجام این کار است.

 

  1. ارتقاء کارت گرافیک

اگر از علاقه مندان به بازی ها هستید، ممکن است درباره کارت گرافیک شنیده باشید و از آن مطلع باشید. اما اگر از همین موضوع آگاه نیستید، اجازه دهید به شما بگویم که تقریباً تمام لپ‌تاپ‌های بازی دارای کارت گرافیک هستند. اما اهمیت کارت گرافیک چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، کارت گرافیک تراشه ای است که روی لپ تاپ شما نصب می شود و از گرافیک و شکل گیری تصویر بر روی صفحه نمایش پشتیبانی می کند. بنابراین می توان گفت که کارت گرافیک به زبان ساده تر به شما برای تجسم بهتر کمک زیادی می کند.

می توانید بررسی کنید که آیا لپ تاپ موجود شما دارای کارت گرافیک اختصاصی است یا خیر. اگر از قبل کارت گرافیک داشته باشد، تجربه بازی بهتر و روان تری خواهید داشت.

اما اگر لپ تاپ موجود شما دارای کارت گرافیک اختصاصی نیست، ممکن است در حین انجام یک بازی با مشکل گرافیکی روبرو شده باشید. در حین انجام بازی می توانید با مشکلاتی مانند تاخیر در گرافیک یا فریز شدن صفحه برای چند ثانیه مواجه شوید.

استفاده و ارتقاء کارت گرافیک روی لپ تاپ بسیار راحت تر است. اما نکته چالش برانگیز جستجوی یک کارت گرافیک مناسب و سازگار است. شاید لازم باشد کمی تحقیق کنید، فقط پس از آن می توانید کارت گرافیک مناسب لپ تاپ خود را پیدا کنید.

به دو روش می توانید کارت گرافیک لپ تاپ خود را ارتقا دهید:

اولین مورد استفاده از کارت گرافیک خارجی (eGPU) است. این راحت ترین راه برای استفاده از کارت گرافیک در سیستم شما است. شما فقط باید کارت گرافیک را به صورت خارجی به پورت های لپ تاپ خود متصل کنید و می توانید تجربه بازی عالی را تجربه کنید.

راه دیگری برای جایگزینی یا اضافه کردن کارت گرافیک داخل لپ تاپ با کیت DIY آن. این راه تا حدودی چالش برانگیزتر است و نیاز به توجه مناسب کاربر دارد.

علاوه بر این، تعویض کارت گرافیک تا حدودی گران است و یک روش توصیه شده برای ارتقاء لپ تاپ شما نیست.

می‌توانید کارت‌های گرافیکی را با رنج قیمتی بین 150 تا 1500 دلار پیدا کنید. علاوه بر این، قبل از پیدا کردن یک کارت گرافیک سازگار برای لپ‌تاپ، به تحقیقات قابل توجهی نیاز دارد.

همچنین می توانید لوازم جانبی و پردازنده خود را ارتقا دهید تا تجربه بازی بهتری در لپ تاپ موجود خود داشته باشید.

سخن پایانی

اگرچه همیشه توصیه می‌شود برای داشتن تجربه بازی بهتر، یک لپ‌تاپ مخصوص بازی بخرید، اما اگر بودجه زیادی ندارید، ارزش آن را دارد که به لپ‌تاپ قدیمی خود رنگ جدیدی بدهید. به این ترتیب می توانید بدون صرف هزینه های زیاد، یک تجربه بازی عالی را به دست آورید. برای انجام این کار، ممکن است نیاز به دانش قبلی در مورد لپ تاپ خود داشته باشید، و سپس ممکن است نیاز داشته باشید که برای یافتن سازگارترین قطعات برای ارتقاء زمان صرف کنید. بنابراین، حتی اگر شما فردی آشنا با تکنولوژی نیستید، امیدوارم بتوانید اطلاعاتی در مورد فرآیندی که ممکن است برای تبدیل لپ‌تاپ موجود خود به یک لپ‌تاپ بازی نیاز داشته باشید، به دست آورید.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید