پلی استیشن 5 خود را به تلویزیون خانه وصل می کنید؟ خرید مانیتور بازی تجربه شما از PS5 را برای همیشه تغییر خواهد داد.

بازی در پلی استیشن 5 همیشه سرگرم کننده است، اما خرید مانیتور گیمینگ PS5 مناسب تجربه بازی شما را از خوب به عالی خواهد کرد. ممکن است بتوانید پلی استیشن 5 خود را به هر مانیتوری با پورت HDMI متصل کنید، اما این کنسول بازی فوق العاده می تواند بازی های جهان را با کیفیت 4K و نرخ تازه سازی 120 فریم در ثانیه عرضه کند.

برای استفاده از تمامی امکانات پلی استیشن 5 باید یک مانیتور 4K با نرخ رفرش 120 هرتز و قابلیت پشتیبانی از پورت HDMI 2.1 خریداری کنید. مانیتوری که بتواند از تمام قدرت PS5 استفاده کند بسیار گران خواهد بود. آی تی هوم در این مقاله بهترین مانیتورهای بازی موجود در بازار را معرفی می کند.

آنچه در این مقاله می خوانید

4 مانیتور عالی پلی استیشن 5 در 1402 – IT Home

از جمله مانیتورهای ارائه شده در این مقاله، مانیتورهایی با کیفیت FHD، 2K و 4K در نظر گرفته شده است. مانیتورهای FHD کمترین قیمت و مانیتورهای 4K بالاترین قیمت را دارند. یکی از مانیتورهای گیمینگ ایسوس TUF با کیفیت FHD می تواند شروعی عالی برای دنیای بازی باشد، اما کیفیت 4K مانند یک رویا است.

کدام مانیتور برای بازی پلی استیشن 5 بهترین است؟

ارزان ترین مانیتور بازی برای PS5; شروع بازی

ایسوس یک گزینه عالی برای هر گروه از کاربران دارد، ارزان ترین مانیتور گیمینگ ایسوس برای بازی های پلی استیشن مانیتور سری TUF VG277Q1A است. این مانیتور با نرخ تازه سازی استثنایی 165 هرتز و ابعاد 27 اینچی خود چیزی برای دلخواه باقی نمی گذارد. تاخیر این محصول ایسوس تنها 1 میلی ثانیه است و می تواند 16.7 میلیون رنگ را از یکدیگر جدا و نمایش دهد.

ارزان ترین مانیتور ROG برای کنسول ها. آیا کیفیت 2K کافی نیست؟

سری ROG از برند ایسوس در دنیای بازی مشهور است. هر محصول ایسوس که دارای نام تجاری ROG باشد، یک گزینه عالی برای بازی است. مانیتور XG27WQ با ​​ابعاد 27 اینچ و کیفیت 2K برای لذت بردن از پلی استیشن یا ایکس باکس کافی نیست؟ این نمایشگر از نرخ رفرش 165 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند.

مانیتور 43 اینچی با کیفیت 4K; غرق در دنیای بازی ها

اگر از IT Home بپرسید، ما هرگز تلویزیون های بازی معمولی را توصیه نمی کنیم. نرخ تازه سازی تلویزیون های معمولی، روشنایی و بسیاری عوامل دیگر آنها را برای بازی نامناسب می کند. ایسوس مانیتور XG438QR را با ابعاد 43 اینچی، کیفیت 4K و نرخ رفرش 120 هرتز عرضه کرده است تا نیاز گیمرها به یک مانیتور بزرگ را برآورده کند.

پرچمدار 65 اینچی ROG؛ یک گزینه رویایی

یکی از بزرگترین مانیتورهای گیمینگ ایسوس، مانیتور PG65UQ است. این مانیتور با کیفیت 4K، نرخ تجدید 144 هرتز و کنتراست فوق العاده برای بازی با بالاترین کیفیت ممکن ساخته شده است. خرید این مانیتور گران است اما با توجه به امکانات و امکاناتش ارزش خرید دارد.

چگونه بهترین مانیتور PS5 را انتخاب کنیم؟ نکات طلایی خرید

انتخاب یک مانیتور مناسب برای بازی با پلی استیشن 5 کار آسانی نیست، به خصوص اگر با ویژگی های جدید پلی استیشن 5 آشنا نباشید. نسل جدید کنسول ها می توانند به راحتی بازی های روز را با کیفیت 4K اجرا کنند، البته اگر کیفیت را کاهش دهید. در بازی، تعداد فریم ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

در خرید مانیتور PS5 به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یکی دیگر از ویژگی های مهم کنسول های نسل جدید پشتیبانی از HDR است. عملکرد HDR کیفیت تصویر را افزایش می دهد، اما مانیتوری که به دنبال آن هستید باید به درستی از این عملکرد پشتیبانی کند. زیرا بسیاری از مانیتورها و تلویزیون های موجود در بازار فقط نام HDR را یدک می کشند و نمی توانند آن را به درستی پیاده سازی کنند.

هنگام خرید مانیتور باید به جزئیات و اعداد توجه کرد، یک مانیتور مناسب باید روشنایی 400 نیت را پشتیبانی کند، بهترین راه پشتیبانی از روشنایی 600 نیت است. همچنین محدوده کنتراست بالای مانیتور بسیار مهم است و در نهایت به عمق رنگ می رسیم. پلی استیشن 5 از HDR10 پشتیبانی می کند و مانیتور شما باید از عمق رنگ 10 بیتی پشتیبانی کند.

آیا پشتیبانی از پورت HDMI 2.1 برای مانیتور Plat Station مناسب مورد نیاز است؟

برای لذت بردن از تمام ویژگی های پیشرفته PS5، باید مانیتوری بخرید که از پورت HDMI 2.1 پشتیبانی می کند. از طرفی استاندارد HDMI 2.1 ویژگی جدیدی است که به تازگی وارد بازار شده است، بنابراین مانیتورهایی با این ویژگی به سختی در بازار یافت می شوند.

اما در کل باید بدانید که پورت HDMI 2.1 اختیاری است، هر مانیتور یا تلویزیونی که از پورت HDMI پشتیبانی کند به پلی استیشن متصل خواهد شد. آیا امکانات جدید PS5 چند میلیون تومان می ارزد؟ ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما در بخش نظرات هستیم.

مانیتور یا تلویزیون، کدام یک برای بازی کنسول بهتر است؟

شما می توانید تلویزیون های مختلفی با کیفیت 4K خریداری کنید، اما شک و تردیدهای زیادی در مورد نرخ به روز رسانی، روشنایی، تاخیر هنگام ارسال یا دریافت تصویر وجود دارد. مانیتورهای بازی مخصوص بازی طراحی شده اند و بالاترین عملکرد ممکن را ارائه می دهند.

نتیجه

در این مقاله با بهترین مانیتورهای موجود در بازار برای PS5 آشنا شدیم، اکنون می دانید که هنگام خرید مانیتور کنسول باید به چه ویژگی هایی توجه کنید. شما می توانید یک مانیتور بازی FHD، 2K یا 4K را انتخاب کنید، اما پلی استیشن 5 بهترین عملکرد را با یک مانیتور 4K دارد. اگر مانیتور مورد نظر شما در این مقاله نیست، همین حالا با کارشناسان آی تی هوم تماس بگیرید.