یک منبع آگاه ادعا می کند که تراشه Exynos 2600 از پردازنده گرافیکی خود سامسونگ به جای پردازنده گرافیکی AMD RDNA استفاده می کند. این تراشه احتمالا در سری گلکسی اس 26 استفاده خواهد شد.

اگر گزارش رولاند کوانت درست است، انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی S26 و S26+ را در اکثر کشورها با تراشه Exynos 2600 عرضه کند تا آن زمان، سامسونگ زمان زیادی برای توسعه پردازنده گرافیکی این تراشه دارد و کره‌ای‌ها احتمالاً خودشان پردازنده گرافیکی اختصاصی را تولید خواهند کرد.

تا زمانی که تراشه Exynos 2600 ساخته و عرضه شود، تراشه Exynos 2500 با پردازنده گرافیکی AMD در پرچمداران Galaxy S25 و Galaxy S25+ گنجانده خواهد شد. احتمالا تنها در ایالات متحده و چین، گلکسی اس 25 و گلکسی اس 25 پلاس به نسل چهارم اسنپدراگون 8 مجهز خواهند شد که شامل پردازنده گرافیکی آدرنو کوالکام است. گلکسی اس 25 اولترا همچنین از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 در تمامی بازارها استفاده خواهد کرد.

دلیل تلاش سامسونگ برای بومی سازی اجزای تراشه اگزینوس است

هر چه سامسونگ بتواند تراشه‌های اگزینوس خود را با چیپ‌های اسنپدراگون کوالکام رقابتی‌تر کند، احتمال بیشتری دارد که همه گوشی‌هایش را بعداً با تراشه‌های اگزینوس عرضه کند. به این ترتیب سامسونگ دیگر نیازی به استفاده از تراشه های گران قیمت کوالکام نخواهد داشت و در هزینه ها صرفه جویی خواهد کرد.

چیپست Exynos 2500 قرار است امسال رونمایی شود و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین پردازنده سامسونگ خواهد بود که توسط Samsung Foundry با استفاده از لیتوگرافی 3 نانومتری نسل دوم تولید می شود. این چیپست می تواند کارآمدتر از رقیب خود، نسل چهارم اسنپدراگون 8 باشد، زیرا تراشه آتی کوالکام توسط TSMC با استفاده از گره 3 نانومتری نسل دوم (N3E) تولید خواهد شد.

سامسونگ احتمالاً از ترانزیستورهای Gate-All-Around (GAA) در Exynos 2500 استفاده کرده است. TSMC تا زمانی که قصد تولید پردازنده 2 نانومتری را نداشته باشد از این فناوری استفاده نخواهد کرد.

استفاده از فناوری GAA احتمالا تراشه Exynos 2500 را نسبت به نسل چهارم اسنپدراگون 8 کارآمدتر می کند. در ترانزیستورهای GAA، نانوصفحات افقی به صورت عمودی روی هم چیده شده‌اند و به گیت اجازه می‌دهند تا جریان سیگنال‌های الکترونیکی را بهبود بخشد. نکته اصلی این است که GAA منجر به عملکرد بهتر تراشه می شود.