به نظر می رسد سامسونگ در حال کار بر روی تراشه جدید Exynos 2500 خود است و انتظار می رود در برخی از نسخه های گلکسی S25 از آن استفاده شود. طبق گزارش‌های غیررسمی که اخیراً انتظار می‌رفت، تراشه پرچمدار آینده سامسونگ ممکن است عملکرد بهتری نسبت به نسل چهارم اسنپدراگون 8 نشان دهد.

آنچه در مورد Exynos 2500 می دانیم

سامسونگ اخیرا تایید کرده است که در حال توسعه تراشه ای با فرآیند تولید 3 نانومتری است که در پرچمدار بعدی این شرکت برای برخی مناطق خاص گنجانده خواهد شد. استفاده از فرآیند تولید 3 نانومتری نه تنها می تواند قدرت بیشتری را در همان اندازه به ارمغان آورد. همچنین مصرف انرژی تراشه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. لازم به ذکر است که تراشه پرچمدار فعلی سامسونگ، Exynos 2400، با فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است.

طبق گزارش جدیدی که توسط پلتفرم X اینسایدر منتشر شده است، تراشه مورد بحث احتمالاً در مقایسه با نسل چهارم اسنپدراگون 8 که با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC تولید می‌شود، کارآمدتر خواهد بود. همچنین ادعا می‌کند که Exynos 2500 می‌تواند علاوه بر مصرف انرژی کمتر نسبت به نسل قبلی، قدرت بیشتری ارائه دهد. با کاهش اندازه فرآیند تولید قابل پیش بینی به نظر می رسد.

در هفته های اخیر، اطلاعات محدودی درباره تراشه های پرچمدار خانواده اگزینوس سامسونگ منتشر شده است، از جمله تصمیم سامسونگ برای توسعه دو تراشه پرچمدار مختلف. Exynos 2500A نسخه ضعیف تری خواهد بود که از 8 هسته پردازشی بهره خواهد برد و احتمالاً شاهد استفاده از آن در سری گلکسی S خواهیم بود Exynos 2500B نسخه قدرتمند تراشه های سامسونگ خواهد بود که به 10 هسته پردازشی مجهز شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای تامین قدرت پردازش در تبلت ها و لپ تاپ های سامسونگ (سری گلکسی تب و گلکسی بوک).

یکی دیگر از جزئیات فاش شده در مورد Exynos 2500 قصد سامسونگ برای کنار گذاشتن واحد پردازش عصبی عمومی (NPU) و استفاده از تراشه Tensor گوگل است. پردازنده گرافیکی Xclipse 950 احتمالا جایگزین Xclipse 940 مورد استفاده در Exynos 2400 خواهد شد. با این حال، تمام موارد ذکر شده غیر رسمی هستند و باید منتظر باشیم تا Galaxy S25 اوایل سال آینده عرضه شود.