ویلیام لی، مدیرعامل Nio که در چین خودروهای الکتریکی تولید می‌کند از تصمیم شرکتش برای کاهش ۱۰ درصدی نیروی کار به‌دلیل افزایش رقابت خبر داد. تعدیل نیروهای این شرکت تا نوامبر کامل خواهد شد.

لی در نامه‌ای به کارمندان گفت:

لی در ادامه‌ی توضیحاتش گفت شرکت Nio در دو ماه گذشته مشغول تجزیه‌وتحلیل برنامه‌ی عملیاتی دوساله‌ی خود بوده و طی دو هفته‌ی گذشته اولویت‌های تجاری را شناسایی و برنامه‌ی دقیقی برای بهینه‌سازی سازمانی و تجاری تهیه کرده است.

مدیرعامل Nio می‌گوید شرکت متبوعش بر سرمایه‌گذاری روی فناوری تمرکز کرده و پروژ‌هایی را که در سه سال به عملکرد مالی کمک نمی‌کنند، کاهش خواهد داد تا اطمینان حاصل شود محصولات اصلی به‌موقع روانه‌ی بازار خواهند شد. او گفت:

CNBC می‌نویسد، Nio مثل بسیاری از استارتاپ‌های چینی فعال در حوزه‌ی خودروهای برقی، از تقاضای ضعیف مصرف‌کنندگان و رقابت سخت و نبرد قیمتی از طرف تسلا ضربه خورده است.

ایلان ماسک سال گذشته قیمت خودرو تسلا را در چین کاهش داد تا تقاضای بیشتری برای خرید آن‌ها ایجاد کند. Nio ابتدا دربرابر کاهش قیمت مقاومت نشان داد اما سرانجام در ماه ژوئن روندی مشابه تسلا را در پیش گرفت.

درحالی‌که Nio همچنان زیان‌ده محسوب می‌شود، سرعت تحویل خودروهایش را افزایش داده است. این شرکت اعلام کرد ۱۶,۰۷۴ خودرو را در ماه اکتبر تحویل داده که نسبت‌ به ماه گذشته کمی افزایش یافته و ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل به‌حساب می‌آید.

لی در پایان نامه‌اش به کارمندان Nio گفت: