انجمن خودروهای مسافری چین در گزارشی اختصاصی می‌گوید که فروش خودروهایی از تسلا که در این کشور تولید شده‌اند، در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲) درمقایسه‌با سال قبل افت کرده است. در واکنش به این گزارش، ارزش سهام تسلا ۲ درصد کاهش یافت.

به‌نوشته‌ی رویترز، تسلا در سپتامبر امسال توانست ۷۴٬۰۷۳ خودروِ برقی در چین بفروشد. فروش خودروهای تسلا مدل ۳ و تسلا مدل Y در ماه گذشته‌ی میلادی ۱۲ درصد کمتر از ماه آگوست (مرداد و شهریور) بود. تسلا اکثر خودروهایی که در چین تولید می‌شوند، به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

افت سهام تسلا در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت خودروساز هفته‌ی گذشته گزارش فروش محصولاتش را منتشر کرد. تسلا در گزارشش گفته بود که به‌دلیل تعطیلی‌های تابستان برای ارتقای خط‌تولید کارخانه‌ها، ضعیف‌تر از انتظار تحلیلگران ظاهر شده است. تسلا می‌خواهد امسال ۱٫۸ میلیون خودرو تولید کند.

در ماه‌های اخیر، شرکت خودروسازی ایلان ماسک قیمت خودرو را چندین‌بار کاهش داده است. در آخرین نمونه، تسلا هفته‌ی قبل قیمت خودروهای تسلا مدل ۳ و تسلا مدل Y را کاهش داد. افت قیمت خودروِ تسلا نتیجه‌ی افزایش رقابت خودروسازان چینی است. ناگفته نماند که گزارش مالی جدید تسلا هفته‌ی آینده منتشر می‌شود.