تسلا در گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2023 خود 3.1 میلیارد دلار درآمد خالص و 24.9 میلیارد دلار درآمد گزارش کرده است. درآمد تسلا 47 درصد نسبت به سه ماهه دوم 2022 (16.9 میلیارد دلار) افزایش یافته است.

طبق گزارش The Verge، حاشیه سود ناخالص تسلا برای دومین سه ماهه متوالی به 18.2 درصد کاهش یافت. این نشان می دهد که اقدام تسلا برای کاهش قیمت خودرو در نهایت منجر به کاهش سودآوری این شرکت شده است.

حاشیه سود ناخالص تسلا در سه ماهه دوم سال 2023 با کاهش فصلی 5.6 درصدی و کاهش 27 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه است.

سهامداران تسلا از کاهش حاشیه سود ناخالص شرکت ناراحت هستند، حتی اگر این شرکت رکورد جدیدی را ثبت کرد و 466140 دستگاه خودرو در سه ماهه گذشته تحویل داد. در سه ماهه دوم سال 2022، تسلا حدود 83 درصد خودروهای کمتری را به مشتریان تحویل داد.

با وجود نارضایتی سهامداران، مشتریان تسلا به دلیل افت قیمت خودروهای این شرکت بسیار خوشحال هستند. تعداد زیادی از خودروهای تسلا به محض تولید به فروش می رسند. در اوایل سال جاری، تسلا مدل Y به اولین خودروی الکتریکی تاریخ تبدیل شد که عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهان را از آن خود کرد.

الون ماسکمدیرعامل تسلا در کنفرانس مالی جدید این شرکت که صبح امروز به وقت ایران برگزار شد، آمار تسلا در سه ماهه گذشته را «تاریخی» دانست. وی همچنین گفت که احتمالاً به دلیل تعطیلی برخی از کارخانه ها برای ارتقاء تجهیزات، حجم تولید در سه ماهه سوم سال 2023 کاهش می یابد.

تسلا اخیراً حجم تولید خودروهای خود را در آستین تگزاس افزایش داده است. این کارخانه خودروی خبری Cybertruck را نیز تولید می کند. چند روز پیش اولین Cybertruck از خط تولید خارج شد.

تسلا در ماه های اخیر سیستم شارژ خودروی خود را برای خودروهای برندهای دیگر فعال کرده است و اکنون دارندگان خودروهای برقی فورد، جنرال موتورز، ریوین، مرسدس بنز و ولوو نیز می توانند خودروهای خود را با شارژرهای تسلا شارژ کنند.

ایلان ماسک در کنفرانس امروز صبح گفت که طول Cybertruck کمتر از 19 فوت (5.79 متر) است و این خودرو در یک گاراژ 20 فوتی (6 متری) قرار می گیرد. به گفته ایلان ماسک، سیستم خودران تسلا تا پایان سال جاری «بهتر از انسان کار خواهد کرد».