اگر زیبایی سیستم صوتی برای شما مهم است، شاید ساندبار نسبت به بلندگوهای سینمای خانگی بهتر باشد. بلندگوها به‌دلیل نوع طراحیشان فضای بیشتری را اشغال خواهند کرد و شکیل به‌نظر نمی‌رسند.

برای اینکه بلندگوها تا حد ممکن شکیل به‌نظر برسد، ایده خوبی است که بلندگوهایی از یک سازنده و یک سری تهیه کنید. این کار باعث می‌شود که بلندگوهای شما همگی از نظر رنگ و طراحی با‌هم مطابقت داشته باشند.

بااینکه ساندبار قطعا صدای تلویزیون شما را بهبود خواهد بخشید، بلندگوها با صدای فراگیرتر معمولا بهترین کیفیت صدا را ارائه می‌دهند. در بیشتر موارد، سیستم‌های بلندگو صدای بسیار گسترده‌تری حتی از گران‌ترین ساندبارها دارند.

با بلندگوها به‌دلیل صدای فراگیر می‌توانید به‌معنای واقعی کلمه صدایی از اطراف خود داشته باشید که با ساندبار معمولی نمی توانید به آن دست یابید. بااینکه برخی ساندبارها تبلیغ می‌کنند که صدای فراگیر را ارائه می‌دهند، شما باید بلندگوهای اضافی بخرید تا صدای فراگیر «واقعی» را تجربه کنید.

مزایا و معایب ساندبار

ساندبارها جایگزین بسیار محبوبی برای بلندگوها هستند؛ زیرا صدای باکیفیت را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه می‌دهند. در ادامه به مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

مزایا: ساندبارها صدای بسیار خوبی ارائه می‌دهند

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، تلویزیون‌ها اکنون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا حد ممکن باریک هستند و این موضوع باعث افت قابل توجه کیفیت صدا شده است. بسیاری افراد بعداز اینکه می‌‌فهمند کیفیت صدای ساندبار با وجود قرارگیری در یک محفظه، تا چه حد می‌تواند بهبود پیدا کند، شگفت‌زده می‌شوند.

مزایا: ساندبارها کوچک‌تر هستند

ساندبار را می‌توان مستقیما زیر تلویزیون قرار داد که گاهی اوقات به داشتن چند اسپیکر که باید در اطراف محیط منزل قرار دهید، ترجیح داده می‌شود. ساندبارها برای محیط‌های کوچک و هر محیطی که مکان بهینه‌ای برای قراردادن اسپیکرها وجود ندارد، مفید هستند. همچنین می‌توانید مبلمان خود را بدون نگرانی از تاثیر بر عملکرد صوتی جابه‌جا کنید. برخی افراد نیز ظاهر ساندبارها را ترجیح می‌دهند، اما این موضوع به وضوح قابل بحث است.

مزایا: ساندبارها یک سیم دارند

ساندبار را می‌توان با استفاده از یک سیم به تلویزیون متصل کرد. این کار راه‌اندازی آن را آسان‌تر می‌کند و ظاهر بسیار شیک‌تری دارد. برخی از اسپیکرها در حال حاضر بی‌سیم هستند؛ اما بسیاری از آن‌ها به سیم جداگانه‌ای برای اتصال نیاز دارند.

مزایا: ساندبارها اغلب ارزان‌تر هستند

ساندبارها در طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها موجود هستند، اما معمولا ساندبار ارزان‌تر از انواع بلندگو هستند. امکان خرید ساندبار با قیمت‌هایی وجود دارد که حتی برای یک سری از اسپیکرها کافی نیست.

معایب: ساندبارها کیفیت صدای یکسانی ارائه نمی‌دهند

ساندبارها صدایی سرتاسری ارائه می‌دهند؛ اما کاملا یکسان نیستند. صرف نظر از میزان پولی که خرج می‌کنید، زمانی که تمام صدا از یک مکان واحد می‌آید، محدودیتی برای دستیابی به آن وجود دارد. اگر سیستم صوتی‌ای می‌خواهید که به‌طور خاص برای تماشای فیلم یا انجام بازی باشد، ممکن است بخواهید به‌جای آن یک سری اسپیکر انتخاب کنید.

آیا به جای ساندبار باید اسپیکر بخرید؟

اگر به کیفیت صدا بیش از راحتی اهمیت می دهید، یک سری بلندگو همان چیزی است که می خواهید. برای مثال شما می‌توانید سیستم صوتی‌ای کیفیت بالا با دو بلندگو راه‌اندازی کنید؛ اما با اضافه‌کردن ساب‌ووفر می‌توان به صدای بهتری دست یافت. صدای سرتاسری نیز نیاز به اسپیکرهای کوچک‌تری دارد تا در اطراف فضای مورد نظر قرار بگیرند.

مزایا و معایب سینمای خانگی