مایکروفر بهتر است یا مایکروویو؟

به‌طور کلی می‌توان گفت که در مایکروفر از گرما برای پخت غذا استفاده می‌شود و در مایکروویو، اشعه و امواج این فرایند را انجام می‌دهند. اگر شاغل هستید و قصد دارید به سرعت غذای خود را آماده کنید، مایکروویو برای شما گزینه مناسبی است. در کل تفاوت این دو دستگاه در گرمادهی یا حرارت‌دهی خلاصه می‌شود.

اگر فرصت کافی برای پخت یا گرم کردن غذا را دارید، مایکروفرها گزینه‌ بهتری هستند. یکی از مزایای مایکروفر حفط ویتامین‌ها در مواد غذایی است زیرا زمان پخته ماده غذایی طولانی می‌شود و محتویات درون آن‌ها از بین نمی‌روند.

اما در مایکروویو با توجه به تشعشعات و امواج سرعت گرمادهی بیشتر است و به‌همین‌دلیل بعضی از افراد بر این باورند که اشعه مایکروویو در‌هنگام پخت غذا می‌تواند برای سلامت انسان مضر باشد. سعی کنید با خطرات اشعه مایکروویو آشنا شوید و تمامی مسائل مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهید.

تفاوت مایکروفر با مایکروویو

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، بزرگ‌ترین تفاوت مایکروفر و ماکروویو در بخش سیستم‌های گرمایشی آن‌ها است. مایکروویو برای گرم کردن غذاها از المنت و اشعه‌های لیزری با تولید امواج کوتاه استفاده می‌کند که باعث آماده شدن غذا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده می‌شود. درحالی‌که مایکروفرها تنها به المنت مجهز هستند و مدت زمان بیشتری را برای گرم کردن غذاها نیاز دارند.

علاوه‌براین به یاد داشته باشید که از مایکروویو صرفاً برای گرم کردن غذاها استفاده می‌شود اما در مقابل از مایکروفرها به‌عنوان دستگاه‌هایی که تمامی عملکردهای مایکروویو را ارائه می‌دهند و از طرفی امکان پخت‌وپز را برای مخاطبان فراهم کرده است، استفاده می‌شود.

مایکروویو نوعی تابش الکترومغناطیسی با طول موج 1 متر تا 1 میلی‌متر یا به عبارتی دیگر فرکانس‌های بین ۳۰۰ مگاهرتز (یک متر) تا ۳۰۰ گیگاهرتز (یک‌ میلی‌متر) با طول موج‌های کوتاه است که برای گرم کردن غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.