با گسترش لینکدین دیگر برای درخواست شغل نیاز به بازدید حضوری از چندین شرکت، ارسال رزومه خود و صبر کردن برای دریافت دعوت نامه مصاحبه ندارید. لینکدین به شما کمک می کند شغل پیدا کنید و یا برای شرکت خود نیروهای جدید استخدام کنید. Linkedin شبیه به فیس بوک است با این تفاوت که به شما در پیشرفت شغلی کمک می کند. در ادامه شما با ویژگی های مهم و کارایی این پلتفرم محبوب آشنا خواهید شد.

لینکدین چیست؟

لینکدین در سال 2022 توسط رید هافمن مدیر ارشد اجرایی سابق پی پال و به همراه برخی از همکاران سابقش تاسیس شد. لینکدین به طور رسمی در سال 2003 به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی به دنیا معرفی شد، بنابراین زمان راه اندازی این پلتفرم نسبت به پلتفرم های معروف مانند فیس بوک، X (توییتر سابق)، اسنپ چت و اینستاگرام بیشتر است. جویندگان کار می توانند در Linkedin یک نمایه ایجاد کنند، رزومه کاری خود را بنویسند و مدارکی مانند تحصیلات، توانایی ها، تجربه و دستاوردهایشان را فهرست کنند. سپس آن ها می توانند برای فرصت هایی که با تخصص آن ها مطابق دارد درخواست ارسال کنند. کسب و کارها ممکن است از Linkedin برای استخدام کارمندان و جذب نیرو استفاده کنند. لینکدین مکانی عالی برای حضور مشاغل در هر اندازه است زیرا گزینه ها و خدمات مختلفی را ارائه می دهد. استفاده از این پلتفرم آسان می باشد و می توانید از آن در هر سیستم عاملی از جمله اندروید، iOS، ویندوز و کروم بوک استفاده کنید.

آشنایی با لینکدین

ویژگی های مهم لینکدین

لینکدین ابزارهای حرفه ای را ارائه می دهد که برای جویندگان کار، استخدام کنندگان و کسب و کارها مفید است. در ادامه برخی از ویژگی های مهم Linkedin را خواهیم گفت:

  • جستجوی شغل: هزاران آگهی شغلی را جستجو کنید. مدیران استخدام در صورت شناسایی موقعیت مناسب در شرکت خود ممکن است از طریق لینکدین با شما تماس بگیرند.
  • کمک حرفه ای: شبکه خود را گسترش دهید تا دوباره با دوستان قدیمی ارتباط برقرار کنید و دوستان جدیدی را پیدا کنید که می توانند به شما در پیشرفت در حرفه خود راهنمایی کنند. برخی از افراد ایده ها و راهنماهای جستجوی کار را منتشر می کنند تا به شما کمک کنند تا پیشرفت کنید.
  • استخدام کارمندان جدید: مدیران استخدام مشاغل را پست می کنند، کارمندان را براساس مهارت ها و تجربه ها جستجو و با افراد واجد شرایط ارتباط برقرار می کنند تا درباره آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنند.
ویژگی های لینکدین

چگونه کسب و کارها می توانند از لینکدین استفاده کنند؟

اگر به درستی از ویژگی های لینکدین استفاده شود می تواند یک ابزار تجاری عالی باشد. صفحه خود را با ارتباطات خود به اشتراک بگذارید، یک نمایه لینکدین به وب سایت خود اضافه کنید و از کارمندان خود بخواهید یک نمایه Linkedin ایجاد و آن را به روز کنند و از این طریق شبکه خود را گسترش دهید. همچنین برای ایجاد یک صفحه کسب و کار می توانید از طریق رایانه یا گوشی تلفن همراه خود برای ایجاد یک صفحه تجاری Linkedin برای شرکت خود استفاده کنید.

روش های استفاده از لینکدین

آیا باید به لینکدین بپیوندیم؟

با بیش از 900 میلیون کاربر در سراسر جهان لینکدین مکانی عالی برای جستجوی شغل و جذب نیرو به حساب می آید. فرقی نمی کند مدیر عامل یک شرکت هستید یا یک فرد مبتدی، لینکدین به شما کمک می کند تا یک هویت کاری جدید برای خود بسازید که این امر به مدیران استخدام کمک می کند تا شما را برای موقعیت های مناسب ارزیابی کنند. از Linkedin برای گسترش شبکه خود، برجسته کردن تخصص خود و یادگیری مهارت های جدید استفاده کنید. اگر صاحب کسب و کاری هستید، از پلتفرم قوی لینکدین برای استخدام متقاضیان کار استفاده کنید. لینکدین مجموعه ای از کاندیداها را ارائه می دهد که مدیران استخدام شما می توانند برای ایفای نقش در سازمان شما از آن ها استفاده کنند.