کارتون قرمز شدن یکی از دقیق‌ ترین و حساب‌ شده ترین انیمیشن‌های اخیر محسوب می‌شود. این انیمیشن جذاب درباره دوران عجیب و سخت بلوغ است. دورانی که برای هر کودک احساس تنهایی و عدم اعتماد به نفس را به همراه می‌اورد.

کارتون قرمز شدن موضوع جدید و ارزشمندی را هدف قرار داده و بر خلاف بقیه انیمیشن‌های اخیر، موضوعات کلیشه‌ای را کنار گذاشته و خلاقیت را اولویت اول قرار داده است. یکی از نکاتی که می‌تواند در محبوبیت و جذابیت کارتون قرمز شدن موثر باشد، موسیقی آن است. خواننده مطرح آمریکایی، بیلی آیلیش، قطعه‌ای به نام Nobody Like U را برای این انیمیشن ساخت.

کارتون قرمز شدن یک فیلم پویانمایی است، از مجموعه خوش آوازه Pixar که داستان دختر نوجوانی به نام می لی یا Meilin را دنبال می کند که متوجه می شود عصبانیت او باعث قرمز شدن او از نظر جسمی می شود. همانطور که می در چالش های دبیرستان و فراز و نشیب های نوجوانی پیش می رود باید یاد بگیرد که در زندگی احساسات خود را کنترل کند و خود واقعی خود را قبل از اینکه تغییر شکلش دائمی شود، پیدا کند. کارتون قرمز شدن یک انیمیشن مناسب دختران نوجوان و در آستانه سن بلوغ است که به نحوی آموزش نکاتی مربوط به بلوغ و تغییرات مربوط به آن در دختران را در بر میگیرد.

در این مقاله قصد داریم تا شخصیت‌ها و داستان کارتون قرمز شدن را بررسی کنیم و نقاط ضعف و قدرت این انیمیشن محبوب را بررسی کنیم.

داستان کارتون قرمز شدن

کارتون قرمز شدن داستان دختری به نام میلین لی است. او از خانواده‌ای چینی بوده اما همراه پدر و مادرش در کانادا زندگی می‌کند. میلین خیلی دوست دارد تا همراه دوستانش به کنسرت خواننده مورد علاقه‌اش برود اما مادرش بشدت با این موضوع مخالفت می‌کند.

میلین چالش های معمولی دوران نوجوانی را تجربه می کند، اما راز منحصر به فردی را نیز در خود دارد. هر زمان که میلین بیش از حد هیجان زده می شود، به یک پاندا قرمز غول پیکر تبدیل می شود. کارتون قرمز شدن موضوع بلوغ نوجوانان و تغییر خلقیات آنان را بیان می‌کند. موضوعی که تا کنون از آن انیمیشنی ساخته نشده بود و مانند یک تابو با آن رفتار می‌شد.

این انیمیشن داستان تغییرات میلین و توانایی های تازه کشف شده اش است. او برای جا افتادن و پذیرفته شدن بین دوستان و هم سن و سالانش تمام تلاشش را می کند. او در مدرسه راهنمایی باید یاد بگیرد تا فردیت خود را بپذیرد و به خودش اعتماد کند. داستان در واقع رشد شخصیت میلین و عبور او در دوران سخت بلوغ است. دورانی که همه در آن به مشکل خورده و دچار سردرگمی می‌شوند.

دلایل موفقیت و محبوبیت کارتون قرمز شدن

کارتون قرمز شدن در سال 2022 منتتشر شد و توانست نقدهای مثبت بسیاری بگیرد. پیکسار با ساخت این انیمیشن توانست در سایت IMDB امتیاز 8 از 10 را به دست آورد. بسیاری از منتقدان موضوع عدم اعتماد به نفس یک نوجوان را تحسین کردند و از سازنده این انیمیشن برای انتخاب چنین موضوعی قدردانی کردند.

کارگردان کارتون قرمز شدن دامی شی است. بانویی که پیش از این، برای ساخت انیمیشن کوتاه بائو، برنده جایزه اسکار شده بود. این  اولین انیمیشن بلند خانوم دامی شی است و در کل اولین انیمیشنی است که تماما از اول تا اخر توسط یک خانم ساخته شده است.

کارتون قرمز شدن به دلیل اکران در زمان شیوع کرونا، فروش چندانی نداشت و نتوانست میزانی که برای ساخت این انیمیشن هزینه شده بود را برگرداند. اما این مسئله به منزله شکستی برای کارتون قرمز شدن نبود و بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان از تماشای قصه جذاب این انیمیشن لذت بردند.

دیجیتون یه دنیا کارتون

برای تماشای جدیدترین انیمیشن‌ها و کارتون‌ها از سایت و اپلیکیشن دیجیتون استفاده کنید. دیجیتون پلتفرمی آنلاین برای تماشای محصولات و محتواهای مخصوص کودکان و نوجوانان است. ارائه انیمیشن هایی با دوبله اختصاصی و موزیکال های جذاب و پرانرژی از نقاط مثبت دیجیتون محسوب می‌شود.

 

به این پست امتیاز بدید