یوتیوب با ویژگی جدید خود، ویدیوها را برای بینندگانی که از این کشور هستند تماشا کنید مسدود کننده آگهی استفاده می کنند، کار را سخت کرده است. این شرکت در حال حاضر در حال انجام یک آزمایش جهانی کوچک است و از کاربرانی که مسدودکننده‌های تبلیغاتی دارند می‌خواهد آن را غیرفعال کنند یا در سرویس پریمیوم مشترک شوند.

همانطور که توسط برخی از نشریات، از جمله Android Authority گزارش شده است، ویژگی جدید یوتیوب تنها در صورتی که مسدود کننده تبلیغات آنها فعال باشد، به کاربران اجازه می دهد سه ویدیو را تماشا کنند. پس از انتشار این گزارش ها، Ulva Fallodon سخنگوی گوگل در ایمیلی به The Verge این ویژگی را تایید کرد و گفت:

“تشخیص مسدود کننده های تبلیغات چیز جدیدی نیست و ناشران دیگر مرتباً از بینندگان می خواهند که مسدود کننده های تبلیغات خود را غیرفعال کنند.”

اهمیت تبلیغات یوتیوب

به گفته یوتیوب، علیرغم این آزمایش، کاربران چندین نوتیفیکیشن دریافت خواهند کرد که از آنها می خواهد استفاده از ابزارهای مسدودکننده تبلیغات را متوقف کنند یا در سرویس YouTube Premium مشترک شوند.

فالودون در ایمیل خود توضیح می دهد:

ما پخش مجدد ویدیو را بسیار جدی می‌گیریم و تنها در صورتی آن را غیرفعال می‌کنیم که بینندگان درخواست‌های مکرر برای نمایش تبلیغات در YouTube را نادیده بگیرند. “اگر بینندگان احساس می کنند که استفاده آنها از مسدود کننده تبلیغات اشتباه تشخیص داده شده است، می توانند بازخورد خود را با کلیک کردن روی پیوند موجود در درخواست به اشتراک بگذارند.”

همه این اقدامات نشان می دهد که یوتیوب قصد دارد موقعیت خود را در برابر مسدود کننده های تبلیغاتی تقویت کند و ارائه تبلیغات برای ارائه خدمات رایگان به سازندگان محتوا ضروری است.

در جای دیگری از بیانیه این شرکت آمده است:

“مدل پشتیبانی شده از تبلیغات YouTube از اکوسیستم متنوعی از سازندگان پشتیبانی می کند و محتوای مورد نظر آنها را با تبلیغات به صورت رایگان در اختیار میلیاردها نفر در سراسر جهان قرار می دهد.”

همانطور که گفتیم یوتیوب با این قابلیت سرویس پریمیوم خود را نیز تبلیغ می کند که علاوه بر حذف تبلیغات از ویدیوهای خود، قابلیت های دیگری مانند دانلود آفلاین و دسترسی به سرویس YouTube Music را نیز دارد. این سرویس با قیمت 11.99 دلار در ماه یا 119.99 دلار در سال به فروش می رسد.