کانال یوتیوب AppleTrack برای دسترسی سریع‌تر به آیفون ۱۵ پرو و انجام تست سقوط روی گوشی اپل، به استرالیا سفر کرد و اکنون ویدیویی از این آزمایش به‌اشتراک گذاشته است. پرچم‌دار جدید اپل از شاسی تیتانیومی درجه‌ی ۵ بهره می‌برد که طبق ادعای این شرکت نسبت‌به شاسی فولادی آیفون ۱۴ پرو سبک‌تر و مقاوم‌تر است.

لبه‌های گرد جدید آیفون ۱۵ پرو با تیتانیوم همراه شده و سم کوهل از کانال AppleTrack در ویدیو خود نشان می‌دهد چرا این ماده و طراحی گرد، برای گوشی مذکور مزیت محسوب نمی‌شود. علاوه‌براین، تیتانیوم مستعد خراش است. در تست‌های انجام‌شده، مقاومت آیفون ۱۴ پرو دربرابر سقوط بهتر از آیفون ۱۵ پرو است؛ زیرا فولاد ضدزنگ می‌تواند به‌عنوان ضربه‌گیر عمل کند. البته ضربه‌ی نسبتاً شدید به این گوشی باعت ایجاد ترک سرتاسری در فریم می‌شود.

درنهایت آزمایش‌ بررسی مقاومت آیفون ۱۵ پرو دربرابر سقوط، منجر به خرابی کامل نمایشگر دستگاه شد؛ درحالی‌که نمایشگر آیفون ۱۴ پرو پس‌از همین تست‌ها همچنان کار می‌کند. برای درک بهتر موضوع باید به خواص فولاد ضدزنگ و تیتانیوم توجه کنیم. فولاد این توانایی را دارد که ضربه‌های وارده را به کل قاب گوشی پخش کند درحالی‌که تیتانیوم سخت‌تر است و بنابراین ضربه به‌صورت نقطه‌ای به دستگاه وارد می‌شود و نیروی آن به سایر نواحی بدنه، انتقال نمی‌یابد.

همان‌طور که در ویدیو فوق مشاهده می‌کنید، محفظه‌ی دوربین پشتی آیفون ۱۵ پرو پس‌از پایان تست سقوط ترک خورده و از بدنه جدا شده است. درسمت مقابل دوربین آیفون ۱۴ پرو همچنان به‌خوبی کار می‌کند و نمایشگر دستگاه نیز ورودی‌های لمسی را به‌طور کامل تشخیص می‌دهد. کوهل می‌گوید لبه‌های منحنی جدیدترین پرچم‌دار اپل، نقطه‌ضعف اصلی یکپارچگی ساختاری این گوشی است.

اپل برای تعمیر پشت شیشه‌ای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به‌ترتیب ۴۹۹ و ۵۴۹ دلار دریافت می‌کند. انجام تعمیرات مشابه برای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز به‌ترتیب ۱۶۹ و ۱۹۹ دلار است.