منگ به‌عنوان مدیر مالی هواوی و دختر رن ژنگفی، بنیان‌گذار هواوی، در این شرکت فعالیت دارد؛ بنابراین فقط مدیری عالی‌رتبه نیست و دیدگاهش می‌تواند نمایانگر چشم‌انداز آینده‌ی غول فناوری چینی باشد.

رویکرد هواوی نسبت‌به هوش مصنوعی

ژانگ پینگان، مدیر واحد خدمات ابری هواوی از طیف وسیعی از محصولات هوش مصنوعی که برای رفع نیازهای خاص صنایعی مثل معدن، مراقبت‌های بهداشتی و دولت طراحی شده‌اند، رونمایی کرد. ازجمله این مدل‌ها می‌توان به Pangu اشاره کرد که از معماری جداسازی N+X+5 و قابلیت‌های هوش مصنوعی چندلایه بهره می‌برد.

هواوی توضیح زیادی ارائه نداد، اما «معماری جداسازی» به‌طور کلی به معنی جداکردن اجزای سیستم برای بهبود انعطاف‌پذیری و مدیریت آسان‌تر است. هدف این معماری، ماژولار بودن و افزایش مقیاس‌پذیری است که به مدل‌های پانگو اجازه می‌دهد از برنامه‌های کاربردی متفاوتی در صنایع مختلف پشتیبانی کنند.

طبق اعلام هواوی، مدل پانگو برای وسایل نقلیه، مدت‌زمان مورد نیاز برای یادگیری سیستم‌های رانندگی خودکار را از حدود دوهفته به کمتر از دو روز کاهش داده است.

براساس اعلام ژانگ، هواوی فعالانه کارشناسانی را برای همکاری مستقیم با شرکت‌ها در پیاده‌سازی فناوری‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی درنظر گرفته است. او می‌گوید تلاش‌های شرکتش تاکنون برای بیش‌از ۱۰۰۰ شرکت نفع داشته و ۲۰۰ کارشناس دیگر نیز امسال از سایت‌های مشتریان بازدید خواهند کرد تا به ادغام فناوری‌های هوشمند مربوط به نیازهای خاص کمک کنند.