گروه مرک، تامین کننده برجسته غول های صنعتی سامسونگ و ال جی، تصمیم استراتژیک مهمی در مورد تمرکز خود بر مواد نمایشگر گرفته است. این شرکت تصمیم گرفت تولید پنل های LCD را متوقف کند و در عوض تلاش های تحقیقاتی خود را بر روی تحقیق در مورد مواد خلاقانه ای مانند MicroLED و OLED متمرکز کرد.

تغییر اولویت‌های گروه مرک در واکنش به اعلامیه‌های اخیر سامسونگ و ال‌جی، دو بازیگر بزرگ صنعت نمایشگر، مبنی بر خروج از تولید صفحه نمایش LCD صورت می‌گیرد. به عنوان شرکت های کره ای، هم سامسونگ و هم ال جی تسلط خود را در بازار پنل های OLED تثبیت کرده اند. سامسونگ در تولید پنل های OLED کوچک و متوسط ​​برای گوشی های هوشمند و تبلت ها برتری دارد، در حالی که ال جی در تولید پنل های OLED بزرگ برای تلویزیون های OLED پیشتاز است.

با توجه به این چشم انداز بازار، تعجب آور نیست که گروه Merck تصمیم گرفته است سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه خود را با روندهای نوظهور در صنعت نمایشگر هماهنگ کند. با توقف توسعه مواد پنل ال سی دی، این شرکت اکنون می تواند منابع خود را بر روی مواد نمایشگر خود تابش مانند MicroLED و OLED متمرکز کند و همچنین پیشرفت های فناوری های نور پس زمینه از جمله Mini-LED را بررسی کند.

تصمیم گروه مرک نشان دهنده شناخت جمعی صنعت از تقاضا و پتانسیل رو به رشد برای فناوری های نمایشگر نسل بعدی است. با محبوبیت نمایشگرهای OLED در انواع لوازم الکترونیکی مصرفی، تامین کنندگانی که با سامسونگ و ال‌جی همکاری می‌کنند، به طور فعال تحقیق و توسعه OLED و سایر مواد نمایشگر پیشرفته را در اولویت قرار می‌دهند.

در اخبار مرتبط، سازندگان نمایشگر چینی از جمله BOE، CSOT، Tianma و Visionox برای به چالش کشیدن پتنت های سامسونگ دیسپلی در ایالات متحده متحد شده اند. این اقدام در واکنش به تلاش‌های قبلی سامسونگ برای جلوگیری از واردات نمایشگرهای شخص ثالث است که معتقد است فناوری‌های ثبت شده را نقض می‌کنند.

در اخبار دیگر، سامسونگ هنوز برنامه بتای One UI 6.0 خود را آغاز نکرده است، که انتظار می رود در ماه جولای در سه ماهه سوم سال جاری آغاز شود، اما SamMobile لیستی از دستگاه های گلکسی واجد شرایط برای به روز رسانی اندروید 14 را منتشر کرده است. آماده شده

از آنجایی که سامسونگ سیاست‌های به‌روزرسانی خود را شفاف‌تر کرده است، اکنون فیلتر کردن نامزدهای احتمالی کمی آسان‌تر شده است. به عنوان مثال، مدل های پرچمدار سری گلکسی اس 21 قرار است چهار به روز رسانی اصلی و همچنین برخی از مدل های میان رده جدیدتر را دریافت کنند. قدیمی ترها دو به روز رسانی بزرگ دریافت می کنند.

منبع

به این پست امتیاز دهید