براساس گزارشی جدید، بخشی از نمایشگرهای OLED نسل بعدی آیپد پرو اپل وارد فاز تولید شده‌اند و بخشی دیگر تا چند روز آینده به مرحله تولید می‌رسند. احتمال دارد که ارسال محموله‌های این تبلت در آوریل (فروردین‌ماه 1403) آغاز شود.

براساس گزارش رسانه کره‌ای The Elec، ال‌جی دیسپلی اخیراً شروع به تولید ترانزیستور لایه نازک (TFT) برای نمایشگرهای 13 اینچی آیپد پرو جدید کرده است. همچنین سامسونگ این هفته تولید TFT برای آیپد پرو 11 اینچی جدید را آغاز خواهد کرد. TFT به‌عنوان نوعی سوئیچ برای خاموش و روشن‌کردن جداگانه پیکسل‌های OLED عمل می‌کند.

تاریخ عرضه آیپد پرو OLED

براساس این گزارش جدید، انتظار می‌رود که مدل‌های 11 و 13 اینچی OLED آیپد پرو در ماه مارس (اسفندماه) به تولید انبوه برسند تا در ماه بعد (فروردین‌ماه 1403) عرضه شوند. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر اپل نیز گفته است که انتظار دارد مدل‌های جدید آیپد پرو در سه‌ماهه دوم سال 2024، یعنی از آوریل تا ژوئن (فرودین تا خرداد 1403) روانه بازار شوند.

بازه زمانی ارائه‌شده توسط The Elec همچنین با گزارش قبلی بلومبرگ مطابقت دارد که ادعا می‌کرد آیپد پرو جدید احتمالاً در رویداد ماه مارس معرفی می‌شود. در این رویداد احتمال دارد آیپد ایر جدید نیز در دو اندازه رونمایی شود. اپل معمولاً در طول رویدادهای خود، یا یک یا دو هفته پس از آن، پیش‌فروش‌ را آغاز می‌کند و هفته بعد از آن نیز سفارش‌ها را به دست مشتریان می‌رساند.

نمایشگرهای OLED برای اولین‌بار قرار است که در سری آیپد به‌کار روند. اپل از فناوری OLED برای آیفون و اپل واچ استفاده می‌کند، اما صفحه‌نمایش‌های OLED بزرگ‌تر مطمئناً گران‌تر هستند. در مقایسه با LED یا Mini-LED، پنل‌های OLED سیاهی عمیق‌تر و رنگ‌های زنده‌تری ارائه می‌دهند.

قبلاً پیش‌بینی می‌شد فروش آیپد پرو OLED در سال جاری میلادی 10 میلیون دستگاه باشد، اما به‌نظر می‌رسد که این رقم به 8 میلیون برسد. این کاهش احتمالاً بازتابی از عملکرد ضعیف محصولات اپل است. اپل در سال 2023 هیچ مدل آیپد جدیدی عرضه نکرد، بنابراین باید دید که در سال 2024 مدل‌های جدید آیپد می‌تواند عملکرد ضعیف این شرکت را بهبود دهد یا خیر.