گزارش‌های اخیر ادعا می‌کنند که مدل‌های OLED مک‌بوک در سال 2027 با نمایشگرهای لمسی عرضه خواهند شد. چند روز پیش، گزارش‌هایی منتشر شد که مشخص می‌کرد اپل درحال آماده‌شدن برای عرضه مدل‌های آیپد OLED در سال آینده میلادی است. پس از تجهیز آیپد پرو به فناوری OLED و عرضه آن در سال 2024، این غول فناوری نمایشگرهای OLED لمسی را ظاهراً به تمام مدل‌های مک‌بوک اضافه خواهد کرد.

براساس پست یک منبع آگاه در ایکس، تا سال 2027 تمام مدل‌های مک‌بوک به فناوری نمایشگر OLED روی می‌آورند. این بدان معناست که هر دو مدل پرو و ایر به فناوری OLED مجهز می‌شوند. اگر گزارش‌های اخیر صحت داشته باشد، کاربران باید انتظار داشته باشند که تمام مدل‌های مک‌بوک تا سال 2027 از پنل‌های نمایشگر OLED بهره ببرند.

همچنین این گزارش ادعا می‌کند که اپل نمایشگرهای لمسی را به مدل‌های مک‌بوک OLED خود می‌آورد. این موضوع پیشرفتی محسوس به‌حساب می‌آید، زیرا در این صورت این شرکت صفحه‌نمایش Liquid Retina XDR را کنار خواهد گذاشت.

نمایشگر OLED لمسی در مک‌بوک

براساس این گزارش‌، مدل‌های مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر همگی تا سال 2027 دارای صفحه‌نمایش لمسی خواهند بود. به‌نظر می‌رسد اپل با دو تأمین‌کننده اصلی برای تهیه این صفحه‌نمایش لمسی همکاری می‌کند. یکی از تأمین‌کنندگان سامسونگ و دیگری ال‌جی خواهد بود.

سامسونگ در صفحه‌نمایش‌‌های خود از فناوری لمسی یکپارچه «Y-OCTA» بهره می‌برد. ال‌جی نیز از «Touch On Encapsulation» یا TOE استفاده می‌کند. این احتمال وجود دارد که صفحه‌نمایش سامسونگ در مدل‌های مک‌بوک ایر و نمایشگرهای ال‌جی در مدل‌های پرو به‌کار رود.

دلیل اتخاذ این تصمیم می‌تواند این مسئله باشد که سامسونگ احتمالاً نمی‌تواند تا سال 2027 پنل‌های OLED را برای استفاده در مدل‌های آیپد پرو تأمین کند. این ناتوانی می‌تواند به مدل‌های مک‌بوک پرو هم کشیده شود. درنتیجه شاید از شرکت ال‌جی دیسپلی خواسته شود تا مسئولیت تأمین پنل‌های لمسی OLED را برای مدل‌های مک‌بوک پرو 2027 بر عهده بگیرد.

هر دو پنل سامسونگ و ال‌جی دارای فناوری جدیدی هستند که به کاهش هزینه‌ها نیز کمک می‌کنند. تا چند سال دیگر، اولین مک‌بوک‌ها با فناوری صفحه‌نمایش لمسی OLED عرضه می‌شوند. بااین‌حال، عرضه صفحه‌نمایش‌های OLED در محصولات اپل احتمالاً با صفحه‌نمایش بزرگ آیپد پرو در سال آینده میلادی آغاز می‌شود.