پس از معرفی قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید در پریمیر پرو، ادوبی اعلام کرد که ابزارهای جدیدی را به فتوشاپ اضافه خواهد کرد. این ابزارها با استفاده از مدل پایه Firefly Image 3 جدید Adobe از امروز در نسخه بتا فتوشاپ در دسترس هستند. نسخه نهایی این ابزارها در سال 2024 منتشر خواهد شد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی Adobe، نسخه جدید فایرفاکس نوید بهبودهای عظیم در کیفیت تصویر را می دهد. Adobe ادعا می کند که این مدل جدید تولید تصاویر با کیفیت بالاتر، درک بهتر اعلانات، جزئیات و تنوع بیشتر و طیف وسیع تری از سبک ها را امکان پذیر می کند. همچنین می توانید از این مدل انتظار نورپردازی، موقعیت و توجه به جزئیات را داشته باشید.

ابزارهای جدید هوش مصنوعی در فتوشاپ

یکی از ابزارهای بتا جدید فتوشاپ Generate Image است. فتوشاپ قبلا به کاربران Generative Fill و Generative Expand می داد، اما شما نمی توانید به طور کامل تصاویر را از طریق پیام های متنی ایجاد کنید. اکنون، با ویژگی ایجاد تصویر، می توانید یک تصویر جدید را فقط با درخواست ایجاد کنید.

همچنین یکی از ابزارهای جالبی که به هوش مصنوعی فتوشاپ اضافه شده است، تصویر مرجع است که در آن کاربر عکسی را در کادری مخصوص آپلود می کند و سپس از هوش مصنوعی می خواهد که ویژگی های آن را به عنوان مرجع در تصویر دوم اعمال کند. به عنوان مثال، می‌توانید عکسی از یک جواهر را به عنوان تصویر مرجع قرار دهید، سپس با انتخاب زنبور، آن را به عنوان یک جواهر سبک کنید.

یکی دیگر از ویژگی های جدید Generate Background است که به شما امکان می دهد پس زمینه های مختلف را به یک شی اضافه کنید. همچنین می توانید وضوح تصویر را با گزینه Enhance Detail افزایش دهید.

با ویژگی Generate Similar، می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید که نمونه‌های مشابهی از یک موضوع تولید کند. هوش مصنوعی سه جایگزین برای شما ایجاد می کند و می توانید یکی را انتخاب کنید.