یادگیری زبان خارجی با ابزارهای امروزی بسیار آسان شده است، اما چه ابزار و اپلیکیشن هایی برای یادگیری زبان اشاره وجود دارد؟

در حالی که برنامه های کاربردی زیادی در این زمینه وجود ندارد، یک جفت عینک جالب مبتنی بر Raspberry Pi وجود دارد که می تواند به طور خودکار زبان اشاره را ترجمه کند.

عینک هوشمند مبتنی بر رزبری پای، گفتار افراد را به زبان اشاره ترجمه می کند. البته محدودیت هایی نیز وجود دارد و به عنوان مثال، این عینک در حال حاضر آنقدر پیشرفته نیست که بتواند تمامی لغات موجود در فرهنگ لغت زبان اشاره را ترجمه کند و فقط می تواند حروف جداگانه را ترجمه کند.

برای اینکه به درستی کار کند، شما و گوینده زبان اشاره باید روبه روی هم باشید. در هر صورت حتی با وجود این موانع عینک گفته شده ابزار جالب و کاربردی به نظر می رسد.

عینک زبان اشاره با اسکن محیط به دنبال افرادی باشید که از زبان اشاره استفاده می کنند. در مرحله بعد شکل دست فرد مورد نظر اسکن شده و به حروف تبدیل می شود. این عینک حروف شناسایی شده را به برنامه گفتار سنتز شده منتقل می کند و آنها را با صدای بلند برای همه پخش می کند.

برای ساخت عینک زبان اشاره می توانید به وب سایت Hackster مراجعه کنید. زیرا سازنده این پروژه تمامی سخت افزارها، کدها و دستورالعمل های لازم را در اختیار عموم قرار داده است.