متاسفانه دانشمند معروف جان بی. گودینافذهن پیشگام توسعه باتری لیتیوم یونی در 100 سالگی درگذشت. کسی که سهمش انقلاب بزرگی در زمینه فناوری ایجاد کرد. امروزه همه مردم دنیا از این باتری ها در اکثر وسایل الکترونیکی استفاده می کنند. لازم به ذکر است که این دانشمند برجسته در سال ۲۰۱۹ نیز جایزه معتبر نوبل شیمی را دریافت کرد و نام خود را به عنوان مسن ترین دریافت کننده جایزه مذکور در تاریخ ثبت کرد.

به اندازه کافی خوب او به مدت 37 سال به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه تگزاس در دانشکده مهندسی آستین کاکرل خدمت کرد و کرسی مهندسی ویرجینیا اچ. کوکرل را داشت. او علاقه زیادی به تحقیق در مورد راه حل های ابتکاری ذخیره انرژی و بررسی چالش های موجود در این زمینه داشت. فداکاری تحسین برانگیز این دانشمند منجر به تولید باتری های مدرن ذخیره سازی شد. فناوری جذابی که قدرت قابل توجهی را برای گوشی ها، لپ تاپ ها، تبلت ها و حتی خودروهای برقی فراهم می کند.

تاثیر به اندازه کافی خوبفراتر از تحقیقات پیشگامانه بود. او به عنوان معلم و مرشد محبوبی شناخته می شد که دانش آموزان و اساتید را با درایت و تشویق راهنمایی می کرد. سخاوت و علاقه او به تحصیل از طریق کمک های مالی او به دانشگاه و اعطای کمک هزینه های تحصیلی و بودجه تحقیقاتی مشهود است.

از Gizmochina به اندازه کافی خوب او در سال 1922 در آلمان متولد شد و مدرک ریاضی و فیزیک را از موسسات معتبری مانند دانشگاه ییل و دانشگاه شیکاگو دریافت کرد. او در طول زندگی حرفه‌ای خود، سمت‌های مهمی در موسسات مشهوری مانند آزمایشگاه لینکلن MIT و دانشگاه آکسفورد داشته است. به اندازه کافی خوب او تا 90 سالگی به خوبی به کار خود ادامه داد. تأثیر این دانشمند بزرگ در جوامع علمی و مهندسی زنده خواهد ماند و الهام بخش مبتکران و محققان آینده خواهد بود.

اکنون جهان ذهن فوق العاده و روحیه سخاوتمندانه خود را از دست داده است. کار و میراث پیشگام به اندازه کافی خوببه شکل‌دهی چشم‌انداز فناوری ادامه خواهد داد و مشارکت‌های او در علم و مهندسی در نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند.