کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که جنگ‌های ابر قارچی آینده نه با سلاح‌های هسته‌ای، بلکه با کمک حملات سایبری ویرانگر که توسط «رایانه‌های کوانتومی» انجام می‌شوند. سربازان و ماموران اطلاعاتی سابق این آینده وحشتناک را فاش کرده اند و توضیح داده اند که چگونه پیشرفت های تکنولوژی جنگ را تغییر می دهد.

این تغییرات از رایانه‌های کوانتومی میلیون‌ها برابر قدرتمندتر از ماشین‌های امروزی گرفته تا اسکلت‌های بیرونی روباتیکی که به سربازان قدرت فوق‌انسانی می‌دهند و پهپادهای کنترل‌شده با هوش مصنوعی که بدون دخالت انسان می‌کشند را شامل می‌شود. با استفاده از این پیش بینی ها، DailyMail.com از شرکت تصویربرداری هوش مصنوعی Midjourney خواست تا تصاویری از آینده میدان نبرد و فناوری هایی ایجاد کند که آنها را به واقعیت تبدیل می کند.

واقعیت افزوده به سربازان حواس فوق بشری می دهد

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به سربازان این امکان را می دهد که تصاویر میدان نبرد را از چشم پهپادها یا وسایل نقلیه با خلبانان رباتیک و با استفاده از نمایشگرهای نصب شده روی سر (نمایشگرهایی که بر روی سر و چشم خلبانان و سربازان قرار می گیرد) مشاهده کنند.

آدام سیمونز، مدیر امنیت اطلاعات در گروه بین‌المللی GRC می‌گوید فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی سال‌ها برای آموزش خلبانان نظامی و تجاری، همراه با سایر سخت‌افزارهای گران‌قیمت مانند خودروهای زرهی و تانک‌ها استفاده می‌شوند.

یکی دیگر از کاربردهای مدرن تر، آموزش خلبانی هواپیماهای بدون سرنشین است. با ترکیب آموزش واقعیت مجازی و نمایشگرهای واقعیت افزوده پوشیدنی برای خلبانان پهپاد، این سیستم ها بدون شک برای آموزش و عملیات میدانی سیستم های نظامی در آینده ضروری خواهند بود.

کریس مور، معاون هوانوردی و معاون امنیت در شرکت اینترنت ماهواره‌ای OneWeb، گفت: «بیشتر این فناوری توسط ماهواره‌های مدار پایین زمین که ارتباطات اینترنتی پرسرعت را در میدان جنگ فراهم می‌کنند، فعال می‌شود.

SATCOM مبتنی بر LEO به یک عامل مهم برای بسیاری از پیشرفت‌های فناوری جدید – مانند AR، VR و روباتیک – تبدیل خواهد شد که در نهایت از طریق استقرار نیرو موثرتر و کارآمدتر، مرگ‌باری را افزایش می‌دهد.

کامپیوترهای کوانتومی می توانند سیستم های بانکی را با یک کلیک غیرفعال کنند

اندرسون چنگ، بنیانگذار و مدیر عامل Post-Quantum، در این رابطه هشدار داد: «رایانه های کوانتومی جدید می توانند حملات مخربی را که می توانند شبکه های برق و سیستم بانکی جهانی را نابود کنند، فعال کنند. به جای صفر و یک، کامپیوترهای کوانتومی از بیت‌های کوانتومی استفاده می‌کنند که می‌توانند همزمان هر دو باشند و سطوح بی‌سابقه‌ای از قدرت محاسباتی را ممکن می‌سازند.

محققان امنیتی نگران هستند که قدرت کامپیوترهای کوانتومی ممکن است رمزنگاری کلید عمومی (PKI) را بی اثر کند. این فناوری برای امنیت اطلاعات در همه زمینه ها از بانکی گرفته تا نظامی استفاده می شود. کامپیوترهای کوانتومی در حال حاضر در حال توسعه هستند و IBM از مدل هایی با بیش از 400 کیوبیت قدرت رونمایی کرده است.

چنگ توضیح می‌دهد: «رایانه‌های کوانتومی میلیون‌ها برابر سریع‌تر از رایانه‌های کلاسیک خواهند بود، زیرا از «کیوبیت‌ها» استفاده می‌کنند، که می‌تواند همزمان یک، صفر یا هر دو باشد. این بهبود توانایی به این معنی است که روزی ما شاهد یک جهش در فناوری کوانتومی خواهیم بود و باید قبل از وقوع آن آماده باشیم، نه اینکه بعد از وقوع آن واکنش نشان دهیم.

یک مسابقه تسلیحاتی کوانتومی مخفی در جریان است که وضعیت دقیق آن را نمی دانیم. هنگامی که یک کامپیوتر به اندازه کافی قدرتمند راه اندازی می شود، ما ابر قارچی را در افق نخواهیم دید، اما باید منتظر حملاتی باشیم که همه چیز را در بر می گیرد. آنها همه چیز را از زیرساخت های انرژی گرفته تا مؤسسات مالی تحت تأثیر قرار می دهند.

چنگ می‌گوید گروه‌هایی که ظاهراً با چین و روسیه مرتبط هستند، در حال سرقت داده‌های رمزگذاری‌شده هستند تا پس از فعال شدن یک رایانه قدرتمند رمزگشایی شوند. وی در این رابطه می گوید: هر داده ای که ممکن است در 5 تا 15 سال آینده همچنان حساس باشد و با استانداردهای امنیتی کوانتومی محافظت نشود، ممکن است به زودی از دست رفته تلقی شود.

هوش مصنوعی کنترل کامل هواپیماهای بدون سرنشین را در دست می گیرد

به گفته نویسنده و مامور سابق MI6 کارلتون کینگ، هوش مصنوعی با هواپیماهای تهاجمی بدون سرنشین پرواز خواهد کرد. مزایای استفاده از یادگیری ماشینی برای هدایت هواپیماهای تهاجمی برای رهبران نظامی بسیار وسوسه انگیز خواهد بود. او می گوید: «به محض اینکه شروع به تزریق یادگیری ماشینی به یک ربات مستقل می کنید، کنترل آن را از دست می دهید. این وسوسه وجود خواهد داشت که بگوییم: بگذارید ربات تمام این کارها را انجام دهد.

کینگ همچنین می گوید که خلبانان در ایالات متحده و بریتانیا در حال حاضر هواپیماهای بدون سرنشین پرواز می کنند، اما رهبران نظامی ممکن است وسوسه شوند که انسان ها را از معادله حذف کنند. وی ادامه داد: واضح است که اگر هنوز چنین چیزی وجود نداشته باشد، به زودی این اتفاق خواهد افتاد. حرکت برای برداشتن خلبان از روی زمین به این دلیل است که واکنش‌های آن‌ها ممکن است به اندازه کافی سریع نباشد و آن را به دست هوش مصنوعی بسپارد که واکنش‌های بسیار سریع‌تری دارد و تصمیم می‌گیرد که شلیک کند یا نه.

بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی سربازان را مدرن می کند

پابلو بالارین اوسیتو، مشاور امنیت سایبری و عضو گروه کاری روش‌های نوظهور در موسسه ISACA، می‌گوید: «سربازان آینده ممکن است با بیوتکنولوژی یا حتی نانوتکنولوژی تقویت شوند و این فناوری‌ها به سربازان اجازه می‌دهد از جراحات در میدان نبرد جان سالم به در ببرند. قبول کن “.

بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی شرایطی را برای توسعه بهبود عملکرد سربازان، بهبود مراقبت های پزشکی میدان جنگ و حتی انواع جدید سلاح ها فراهم می کند.

اوزیتو معتقد است که «فناوری‌های نوظهور از قبل در شیوه‌های جنگ تعبیه شده‌اند، اما این پتانسیل را دارند که به‌طور قابل‌توجهی بر درگیری‌های کنونی از بسیاری جهات تأثیر بگذارند. همه این مثال‌ها نگرانی‌های مختلفی را ایجاد می‌کنند، چه اخلاقی، حقوقی یا بشردوستانه. مهم است که اطمینان حاصل شود که آنها برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان و رعایت قوانین و هنجارهای بشردوستانه بین المللی طراحی و استفاده می شوند.”

اسکلت های رباتیک در کنار ربات های خودکار مبارزه خواهند کرد

اوزیتو ادامه می دهد که سربازان از اسکلت های روباتیک در کنار هواپیماهای تهاجمی بدون سرنشین کاملاً خودمختار استفاده خواهند کرد. ژنرال رابرت کان پیش بینی می کند که یک چهارم از نیروهای آمریکا تا سال 2030 از این نوع خواهند بود و ارتش این کشور را کوچکتر، مرگبارتر، قابل استقرارتر و انعطاف پذیرتر می کند.

اوسیتو توضیح می‌دهد: «استفاده از روبات‌ها و سیستم‌های خودمختار (وسیله‌های هوایی بدون سرنشین، اسکلت‌های رباتیک و حتی سیستم‌های رزمی خودمختار) در جنگ می‌تواند خطرات را برای سربازان انسانی کاهش دهد و قابلیت‌های میدان نبرد را افزایش دهد.