رایانه‌های NUC اینتل که سیستم‌های کوچک، قابل ارتقا و بسیار قدرتمند در نظر گرفته می‌شدند، به تدریج کنار گذاشته می‌شوند. این شرکت آمریکایی به وضوح از این بازار پیشی گرفته است و دیگر نمی خواهد این کامپیوترها را بسازد.

اینتل در مصاحبه ای با وب سایت Engadget تایید کرد که “سرمایه گذاری مستقیم» در بازار NUC و در عوض رویکرد خود را برای کمک به همکاران خود در بازار NUC تغییر خواهد داد. البته این شرکت این موضوع را برجسته کرده است پشتیبانی می کند از سیستم های NUC موجود به دست مصرف کنندگان ادامه خواهد یافت.

اینتل توضیح نداده است که چرا می خواهد تولید کامپیوترهای کوچک NUC خود را متوقف کند. اما ما می توانیم آن را بشناسیم شرایط نامناسب بازار و وضعیت اقتصادی در اتخاذ این تصمیم موثر بودند. اگرچه فروش این سازنده رایانه شخصی در آغاز دوره همه گیر کرونا افزایش یافت، درآمد اینتل در دو سه ماهه گذشته حدود یک سوم کاهش یافته است و واحدهای مرتبط با رایانه شخصی بیشترین ضربه را داشته اند.

اینتل احتمالا تمرکز خود را به بازار تولید تراشه معطوف خواهد کرد

همانطور که وب سایت ServeTheHome می گوید، اقدامی مانند این می تواند فشار حضور را کاهش دهد بازارهای غیر ضروری از اینتل و به شرکت اجازه می دهد تا بر تولید تراشه تمرکز کند. این غول تراشه چند وقت پیش کسب و کار سرور خود را به MiTAC فروخته بود.

اینتل اولین کامپیوتر NUC خود را در سال 2013 عرضه کرد.این محصولات قرار بود قدرت آخرین پردازنده های این شرکت را در زمینه محصولات دسکتاپ جمع و جور نشان دهند. البته با گذشت زمان این دستگاه ها به سیستم های کامل تری با قدرت بالاتر و حتی پردازنده های گرافیکی اختصاصی تبدیل شدند.

با این حال، NUC ها در طول زمان با چالش هایی روبرو هستند. اگرچه برخی از مدل های این کامپیوتر حتی برای بازی نیز استفاده می شد، اما جا دادن نسخه های جدید پردازنده ها و گرافیک های امروزی در این جعبه های کوچک دشوارتر شد. از سوی دیگر رقابت در این بازار افزایش یافت و شرکت هایی مانند دل و لنوو محصولات خود را با انعطاف پذیری بیشتری روانه بازار کردند.