مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه ای را تصویب کرده است که می تواند TikTok را در این کشور ممنوع کند، مگر اینکه ByteDance سهام خود را ظرف یک سال به یک شرکت آمریکایی بفروشد.

این لایحه با اکثریت آرا تصویب شد و اکنون برای رای گیری در روزهای آینده به سنا منتقل می شود. جو بایدنرئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرده است که از این قانون حمایت خواهد کرد.

پس از تصویب لایحه جدید، TikTok نگرانی خود را در مورد آزادی بیان ابراز کرد: متاسفانه مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر تلاش کرده است از کمک های پوششی و خارجی استفاده کند و به بهانه های بشردوستانه لایحه ای را تصویب کند که حقوق آزادی بیان 170 را نقض می کند. میلیون آمریکایی “بگذارید تایید شود.”

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات معتقدند که TikTok می تواند به دلیل امکان به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران آمریکایی با چین، خطری برای امنیت ملی ایجاد کند. TikTok اصرار دارد که هرگز داده های آمریکایی ها را به اشتراک نگذاشته است.

رئیس کمیته اطلاعات سنا ابراز نگرانی کرده است که TikTok می تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی توسط دولت چین استفاده شود. برخی از دموکرات‌های پیشرو در مورد ممنوعیت TikTok نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان را مطرح کرده‌اند و در عوض خواستار قوانین قوی‌تر برای محافظت از داده‌های شهروندان آمریکایی شده‌اند.