شرکت‌های رسانه‌ای آتلانتیک و وکس مدیا قراردادهایی با OpenAI امضا کرده‌اند که به این شرکت حق استفاده از مقالات را برای آموزش ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT خود می‌دهد.

OpenAI به سرعت با شرکت های رسانه ای مختلف قرارداد منعقد کرد تا از نقض احتمالی حق چاپ در هنگام استفاده از اطلاعات آنها جلوگیری کند. خالق ChatGPT اخیرا قراردادهایی را با رسانه های خبری مهم از جمله News Corp و Associated Press امضا کرده است.

به نظر می رسد مبلغ مورد مذاکره در معاملات بسته به تعداد پست ها متفاوت است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، قرارداد News Corp با OpenAI در پنج سال آینده 250 میلیون دلار تخمین زده می شود. در حالی که ارزش معامله فایننشال تایمز بین 5 تا 10 میلیون دلار است.

در قراردادهای مذکور نحوه نمایش محتوای ناشران در ChatGPT ذکر شده است. هنگامی که به محتوای Vox Media Group استناد می شود، پیوندهای ارجاع به این وب سایت ها ظاهر می شوند.

Vox Media اعلام کرد که در هفته‌های آینده به اشتراک گذاری محتوا با OpenAI را آغاز خواهد کرد و از فناوری OpenAI برای بهبود روند مشارکتی فروش محصولات و گسترش پلت فرم تبلیغاتی خود استفاده خواهد کرد.

آتلانتیک در حال توسعه یک وب سایت جدید به نام آزمایشگاه آتلانتیک است. جایی که تیم های آن با توسعه ابزارهای هوش مصنوعی می توانند خدمات بهتری به مخاطبان خود ارائه دهند.

به نظر می رسد این توافق نامه ها از OpenAI در برابر ادعاهای حق چاپ محافظت می کند. سازندگان محتوا، از کمدین تا روزنامه نگار، ادعا می کنند که آموزش ابزارهای OpenAI برای کارشان نقض حق چاپ است.