درز چینی ادعا می کند که آیفون 16 پرو مکس اپل مجهز به دوربین پریسکوپ با لنز سوپر تله فوتو برای ارائه زوم اپتیکال عالی (بدون افت کیفیت) خواهد بود. پسوند “super” یا “ultra” تله معمولاً به دوربین هایی با فاصله کانونی بیشتر از 300 میلی متر اختصاص داده می شود. این فاصله کانونی به دوربین ها اجازه می دهد تا زوم چشمگیری ارائه دهند.

آیفون 14 پرو مکس اپل دارای دوربین تله فوتو با فاصله کانونی 77 میلی متر است. این بدان معناست که زوم دوربین تله فوتو در آیفون 16 پرو مکس بسیار بزرگتر خواهد بود. لنزهای سوپر تله معمولاً برای عکاسی از ورزش ها و حیوانات استفاده می شود. اما در عکاسی پرتره نیز کاربرد دارند.

امسال برای اولین بار در آیفون 15 پرو مکس، اپل از دوربینی با مکانیزم پریسکوپ استفاده کرد. سال آینده علاوه بر آیفون 16 پرو مکس، از دوربین پریسکوپ نیز در آیفون 16 پرو استفاده خواهد شد. البته آیفون 16 پرو برخلاف مدل پرو مکس از لنز سوپر تله فوتو برخوردار نخواهد بود.

طبق گفته MacRumors، سنسور دوربین اصلی آیفون 16 پرو مکس 12 درصد بزرگتر و ابعاد آن به 1.14 اینچ خواهد رسید. آیفون 14 پرو مکس از سنسور 1.28 اینچی استفاده می کند و احتمالاً آیفون 15 پرو مکس نیز از همین سنسور بهره می برد.

سنسور بزرگتر این امکان را به دوربین اصلی آیفون 16 پرو مکس می دهد تا محدوده دینامیکی بهتری داشته باشد و جلوه تاری پس زمینه را حرفه ای تری اعمال کند. دوربین اصلی آیفون 16 پرو مکس به لطف سنسور بزرگتر در محیط های کم نور عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.