طبق گزارش‌های جدید، گلکسی اس 25 اولترا احتمالا همچنان از یک سیستم دوربین چهارگانه در پنل پشتی بهره می‌برد. پرچمدار آینده سامسونگ ظاهرا دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و تله فوتو 50 مگاپیکسلی را حفظ خواهد کرد. اما به نظر می رسد که شاهد ارتقاء لنزهای فوق عریض و تله فوتو 3x باشیم.

طبق شایعات قبلی، انتظار می رفت سامسونگ از دوربین سه گانه در گلکسی اس 25 اولترا استفاده کند، اما اکنون، به گفته منبعی در Weibo، ظاهرا سامسونگ همچنان گلکسی اس 25 اولترا را به سیستم دوربین چهارگانه مجهز می کند. همچنین انتظار می‌رود این گوشی با تراشه اگزینوس 3 نانومتری بهینه‌سازی شده عرضه شود.

ارتقاء لنزهای فوق عریض و تله فوتو در دوربین Galaxy S25 Ultra

طبق یک گزارش جدید، گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً دارای دوربین فوق عریض خواهد بود 50 مگاپیکسل و تله فوتو 50 مگاپیکسل سه گانه خواهد داشت. با توجه به اینکه گلکسی اس 24 اولترا فعلی دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو است، در صورت صحت ادعای این منبع، احتمالا شاهد ارتقای قابل توجهی در این دو لنز در اس 25 اولترا خواهیم بود.

از سال 2021، سامسونگ از تله فوتو سه گانه 10 مگاپیکسلی در گلکسی اس 21 اولترا استفاده می کند. البته ارتقاء لنز تله فوتو به سامسونگ این امکان را می دهد که از فناوری ترکیب پیکسل در این لنز استفاده کند و عکس های بهتری در نور کم بگیرد. همچنین این ارتقا برای بهبود کیفیت عکس های زوم شده یا ماکرو مفید خواهد بود.

از طرفی گلکسی اس 25 اولترا با داشتن لنز 50 مگاپیکسلی اولترا واید در زمره بهترین گوشی های مناسب برای عکاسی قرار خواهد گرفت. پیش از این، گوگل پیکسل 8 پرو و ​​شیائومی 14 دارای دوربین های فوق عریض با وضوح بالا بودند و از Pixel binning برای گرفتن عکس های بهتر در نور کم استفاده می کردند. همچنین، با ارتقای فوق عریض گلکسی اس 25 اولترا، احتمالا امکان ضبط فیلم های فوق عریض 8K نیز وجود خواهد داشت.

با این حال، هنوز راه زیادی تا رونمایی از سری گلکسی اس 25 باقی مانده است و نمی توان این گزارش را قطعی دانست.