طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده است، رابط هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر ۲ برای رایانه شخصی مجوزهای لازم را دریافت کرده و احتمالا در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

چه زمانی می توان از پلی استیشن VR2 روی رایانه شخصی استفاده کرد؟

سونی در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد امکان استفاده از هدست پلی استیشن VR2 را بر روی رایانه شخصی فراهم کند. اگرچه این شرکت دقیقاً به نحوه پشتیبانی از عناوین رایانه شخصی اشاره نکرده است. اما با توجه به به روز رسانی سیستم عامل ارائه شده برای هدست، انتظار می رود که یک رابط مستقل برای چنین عملیاتی ارائه دهد. انتشار این رابط باعث می شود هدست واقعیت مجازی سونی دیگر در انحصار کنسول بازی این شرکت نباشد و در رایانه های شخصی نیز قابل استفاده باشد. در حال حاضر، اگر بخواهید هدست مذکور را به رایانه شخصی متصل کنید، تنها به عنوان مانیتور جانبی عمل می کند و نمی توانید از ویژگی های بازی آن استفاده کنید.

اکنون به نظر می رسد انتشار نهایی رابط پلی استیشن VR2 برای رایانه شخصی نزدیک است. زیرا سونی مجوزهای لازم را از رگولاتور کره جنوبی برای این محصول دریافت کرده است. اگرچه هنوز حدس و گمان هایی وجود دارد که دقیقاً ارتباط بین رایانه شخصی و هدست سونی چگونه خواهد بود. اما به احتمال زیاد شاهد اتصال بی سیم نخواهیم بود و کاربر مجبور است برای این منظور از کابل استفاده کند. علاوه بر این، سونی اطلاعات دقیقی در مورد نحوه پشتیبانی از بازی ها ارائه نکرده است. این شرکت در ابتدا اعلام کرد که فقط بازی های مورد تایید سونی را می توان با استفاده از روش مذکور آزمایش کرد. اما فراتر از آن، او اشاره کرد که مشغول آزمایش روش‌های پشتیبانی برای عناوین دیگر است. در نهایت، هنوز مشخص نیست که آیا می توان از هدست واقعیت مجازی سونی برای تجربه عناوین واقعیت مجازی خارج از لیست پشتیبانی سونی استفاده کرد یا خیر.

اگرچه هدست پلی استیشن VR2 ارزان ترین گزینه برای گیمرهای رایانه شخصی نیست. اما با توجه به قیمت، امکانات و سخت افزار قدرتمندی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این محصول از پنل های OLED برای نمایش محتوا استفاده می کند و مجهز به سنسورهای داخلی است. همچنین دارای دو کنترلر است و برای اتصال به پلی استیشن 5 تنها به یک کابل USB-C نیاز دارد. تعداد محدود بازی های واقعیت مجازی منتشر شده برای کنسول سونی نیز بر فروش هدست آن شرکت تأثیر گذاشته است. اما با انتشار یک رابط کامپیوتری اختصاصی، ممکن است شاهد بهبود این رویه باشیم.

این احتمال وجود دارد که در رویداد آینده PlayStation State یک رونمایی کامل و جزئیات بیشتر در مورد اضافه شدن پشتیبانی رایانه شخصی به هدست واقعیت مجازی سونی انجام شود. در این رویداد جزئیات جدیدی در رابطه با 14 عنوان کنسول PS5 و هدست VR2 و همچنین از لیست بازی های اضافه شده به سرویس پلاس رونمایی می شود. گمانه زنی هایی در مورد معرفی بازی های جدیدی مانند ریمیک Silent Hill 2 و Ghost of Tsushima 2 وجود دارد. اما تا زمان برگزاری، نمی توان از عرضه نهایی چنین بازی هایی مطمئن بود.