با توجه به جزئیات غیررسمی که اخیرا توسط یکی از خرده فروشان آمریکایی رایانه شخصی Corsair منتشر شده است، به زودی شاهد یک مینی رایانه بازی به نام One i500 خواهیم بود که مطابق با نسخه های قبلی خود، دارای سیستم خنک کننده مایع برای CPU و کارت گرافیک خواهد بود. با یک پانل چوبی در قسمت جلویی از پوشش استفاده می کند.

مشخصات سخت افزاری One i500 Corsair PC

اگرچه Corsair تیزری از One i500 PC در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است، اما فعلا از ارائه جزئیات در مورد مشخصات سخت افزاری آن خودداری می کنند. اکنون، با توجه به آنچه که از خرده‌فروشی Newegg به بیرون درز کرده است، شاهد یک مینی کامپیوتر بازی خواهیم بود که توجه ویژه‌ای به جذابیت بصری نمای بیرونی آن دارد. پنل جلویی کیس از چوب تیره ساخته شده است که چندین پورت مختلف از جمله USB نوع A و C را به همراه جک هدفون در پایین قسمت چوبی می پذیرد. سوراخ های متعددی در طرفین و پشت کیس برای تهویه مطلوب تر وجود دارد.

در قلب کامپیوتر جدید Corsair احتمالا شاهد حضور پردازنده قدرتمند Intel Core i9 14900K خواهیم بود که از سیستم خنک کننده مایع استفاده می کند. این پردازنده در زمینه مدیریت حرارتی شهرت خوبی ندارد و استفاده از خنک کننده مایع گزینه ای منطقی و ایده آل برای آن به نظر می رسد. با وجود فضای کم، کارت گرافیک GeForce RTX 4080 Super انویدیا نیز با استفاده از یک سیستم مایع خنک می شود که می تواند عملکرد پایدار را در بازی ها نوید دهد. حافظه داخلی 2 ترابایتی NVMe SSD به همراه 32 گیگابایت رم DDR5 و فرکانس 6000 مگاهرتز و منبع تغذیه 1000 وات از دیگر ویژگی های مهم این کامپیوتر است.

از آنجایی که پردازنده 14900K فضای بسیار کمی برای اورکلاک ارائه می دهد، Corsair تصمیم گرفت به جای تراشه غیرقابل اورکلاک Z790 از مادربرد مبتنی بر تراشه B760 استفاده کند. طول، عرض و عمق کیس به ترتیب 38.9، 30 و 19.3 سانتی متر و وزن آن حدود 7 کیلوگرم است. قیمت ذکر شده Newegg برای این محصول 3600 دلار است که آن را در میان رایانه های شخصی گیمینگ برتر قرار می دهد.