یک روز پس از اینکه اپل اعلام کرد در تاریخ 21 شهریورماه قصد دارد سری آیفون 15 را معرفی کند، «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معتبر محصولات این شرکت، اطلاعات بیشتری را درباره سری آیفو‌ن 15 به اشتراک گذاشت.

همان‌طور که در گزارش‌های قبلی گفته شده بود، انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 15 پرو به‌جای قاب فولادی ضدزنگ از قاب تیتانیومی بهره‌ ببرد و به گفته گو، این تغییر باعث می‌شود که وزن این دستگاه‌ها نسبت به مدل‌های آیفون 14 پرو کمتر باشد؛ همان تغییری که اوایل این هفته در گزارش دیگری به آن اشاره شده بود.

کو همچنین اشاره کرده است که مشکلات تولید مربوط به قاب تیتانیومی، پنل‌های نمایشگر، باتری‌ها و سنسور دوربین فشرده جدید آیفون 15 و آیفو‌ن 1‌5 پلاس نیز برطرف شده‌اند.

رنگ‌های سری آیفون 15

در گزارش‌های قبلی نیز گفته شده بود که مدل‌های پرو در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای/سفید، مشکی و آبی عرضه خواهند شد و کو یک بار دیگر این ادعاها را مطرح کرده است. بااین‌وجود، آیفون‌های رده‌بالا این خانواده برای اولین‌بار پس از آیفون X در رنگ طلایی عرضه نمی‌شوند. به گفته کو، آیفون 15 و 1‌5 پلاس نیز در رنگ‌های مشکی، صورتی، زرد، آبی و سبز در دسترس خواهند بود.

کو همچنین یک بار دیگر اعلام کرد که آیفون 1‌5 پرو مکس به‌عنوان آخرین دستگاه از این سری جدید وارد مرحله تولید انبوه شده، بنابراین ممکن است در هنگام عرضه کمترین موجودی را داشته باشد.

انتظار می‌رود هر چهار مدل آیفون 15 به پورت USB-C و جزیره دینامیک مجهز شوند، درحالی‌که چندین ویژگی جدید دیگر نیز برای مدل‌های پرو شایعه شده است. ازجمله آن‌ها می‌توان به تراشه سریع‌تر A17 Bionic، دکمه Action قابل تنظیم، پشتیبانی از Wi-Fi 6E و موارد دیگری اشاره کرد. احتمالاً اپل چند روز پس از رویداد خود، امکان پیش‌خرید آن‌ها را برای مشتریان فراهم خواهد کرد.