وقتی در مورد نمایشگر صحبت می‎‌کنید، می‌توان به راحتی سامسونگ را یکی از بهترین شرکت‌ها دانست. این شرکت به طور مداوم نمایشگرهای عالی را نه تنها در دستگاه‌های خود، بلکه تقریباً در تمام دستگاه‌های سطح بالایی که در بازار می‌بینیم ارائه می‌دهد.

اکنون گزارش جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه غول فناوری کره جنوبی کار روی میکرو ال ای دی برای نمایشگرهای کوچک‌تر را آغاز کرده و ممکن است شاهد معرفی اولین فناوری در گلکسی واچ اولترا  باشیم که پاسخ سامسونگ به Apple Watch Ultra خواهد بود. در حال حاضر، فقط یک شایعه بوده که قرار است شاهد گلکسی واچ اولترا باشیم. با این حال، درست است که سامسونگ کار بر روی میکرو ال ای دی‌های نمایشگرهای کوچک‌تر را آغاز کرده است. این حتی می‌تواند به این معنا باشد که ما می‌توانیم گوشی‌های هوشمندی با این فناوری ببینیم، و دیدن اینکه چگونه همه اینها انجام می‌شود، واقعاً جالب خواهد بود. بنابراین، اگر مشتاقانه منتظر آن بودید، اکنون درک بهتری از آنچه باید منتظر آن باشید دارید.

باز هم، ما نمی‌دانیم که آیا Galaxy Watch Ultra را خواهیم دید یا خیر، اما اگر به آن نگاه کنید، شواهد قوی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد. سامسونگ در حال حاضر سری گلکسی واچ، از جمله نوع کلاسیک را دارد که می‌تواند عرضه‌های اپل واچ را به چالش بکشد. با این حال، به عنوان بزرگ‌ترین رقیب اپل، هیچ چیز نمی‌تواند اپل واچ اولترا و هر چیزی که ارائه می‌دهد را به چالش بکشد. بنابراین، برای سامسونگ منطقی‌تر است که با اپل مبارزه کند، و ما امیدواریم که این اتفاق بیفتد، زیرا ما واقعاً دوست داریم ببینیم سامسونگ با یک نوع Ultra از ساعت هوشمند خود چه توانایی دارد.

باز هم، این صرفاً حدس و گمان است و ممکن بوده مدتی طول بکشد تا تحقق یابد و به چیزی جدید تبدیل شود. از آنجایی که این خبر جدید است، مطمئن هستیم که در ژانویه 2024 شاهد گلکسی واچ اولترا در کنار سری گلکسی اس 24 نخواهیم بود. این بدان معنی است که معرفی احتمالاً ممکن است در سال آینده انجام شود. البته، مثل همیشه، می‌توانید منتظر جزئیات بیشتر در مورد آخرین ساعت هوشمند پرچم‌دار سامسونگ و همچنین هرگونه پیشرفتی که این شرکت در جدیدترین نمایشگرهای خود داشته باشد، باشید.

گلکسی واچ اولترا در آینده از راه می رسد

در دیگر خبرها سامسونگ در سه سال گذشته با AMD برای توسعه چیپ گرافیکی موبایل پردازنده‌های Exynos خود کار کرده است. اولین ثمره این همکاری Exynos 2200 بود که دارای پردازنده گرافیکی Xclipse سامسونگ است. این چیپ از معماری RDNA 2 AMD بهره می برد و در سری گلکسی S22 استفاده می شد.

در آوریل 2023، سامسونگ و AMD اعلام کردند که به همکاری با یکدیگر ادامه خواهند داد تا گرافیک با کیفیت بالا را به گوشی های هوشمند بیشتری ارائه کنند. با این حال، یک شایعه جدید نشان می دهد که سامسونگ ممکن است در آستانه پایان دادن به همکاری خود با AMD باشد. طبق شایعات، تیم System LSI Samsun در حال بررسی توسعه پردازنده‌های گرافیکی موبایل داخلی خود به جای ادامه دادن با همکاری AMD است.

این امر به سامسونگ اجازه می‌دهد تا کنترل کاملی بر طراحی پردازنده‌های گرافیکی خود داشته باشد، که اجزای حیاتی برای بازی‌های موبایلی و سایر برنامه‌های گرافیکی فشرده هستند. اگر این افشا درست باشد، بدان معنی است که پردازنده‌های اگزینوس آینده می‌توانند به جای معماری AMD از پردازنده گرافیکی سامسونگ استفاده کنند. این می تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار پردازنده گرافیکی موبایل داشته باشد، زیرا AMD در سال های اخیر سهم بازار را به دست آورده است.

انتظار می رود سامسونگ نسل بعدی پردازنده Exynos 2400 خود را در سال 2024 عرضه کند. طبق اطلاعات فاش شده، Exynos 2400 همچنان از یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر AMD بهبود یافته استفاده خواهد کرد. با این حال، چشم انداز بلندمدت همکاری سامسونگ و AMD نامشخص است. سامسونگ هنوز شایعات مربوط به برنامه های خود برای پایان دادن به همکاری خود با AMD را تایید یا رد نکرده است. با این حال، می تواند نشانه ای باشد که سامسونگ به دنبال کاهش اتکای خود به تامین کنندگان شخص ثالث و به دست آوردن کنترل بیشتر بر زنجیره تامین خود است.

منبع

به این پست امتیاز بدید