رئیس کمیسیون تخصصی تلفن همراه و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران با استناد به آمار تاسیسات ساخت تلفن همراه در سال 1402 از اجرای دقت بیشتر در صدور پروانه ساخت تلفن همراه خبر داد.

به گزارش اتاق اصناف ایران، سید حسین سادات حسینی درباره این خبر گفت: سال گذشته بیش از 100 شرکت درخواست مجوز ساخت تلفن همراه را ارائه کردند که پس از طی مراحل مشخص شده، حمایت ها و تسهیلاتی دریافت کردند. آنها کار خود را شروع کردند.»

بر اساس توضیحات وی، پس از تشکیل جلساتی در وزارت حمل و نقل و وزارت ارتباطات، مقرر شد این دو وزارتخانه با بررسی و راستی آزمایی شرکت های متقاضی صدور مجوز، «تعیین اعتبارات و اعتبارات در نظر گرفته شده برای شروع کار» انجام شود. خط تولید و من از آن استفاده می کنم.” آیا آماده است یا نه؟

رئیس کمیسیون تخصصی تلفن همراه و لوازم جانبی اتاق ایران گفت: این بازرسی ها صدور مجوزهای جدید ساخت تلفن همراه را منوط به دقت، بررسی و زمان بیشتری می کند.

تصمیم بررسی شرکت‌های متقاضی تولید تلفن همراه در حالی اتخاذ شد که تولید گوشی‌های جعلی نوکیا در ایران جنجالی شده بود.

در جزئیات لایحه بودجه 1403 نیز به «حمایت از ساخت گوشی هوشمند داخلی» اشاره شده است. 500 میلیارد تومان اعتبار برای این سرفصل در جدول برآورد ردیف های مختلف سال 1403 در نظر گرفته شده است.