در پی موضوع رد درخواست تمدید مجوز شرکت مخابرات ایران از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عیسی زارع پور نیز اعلام کرد که «اگر این شرکت به تعهدات خود برای ارتقای کیفیت شبکه عمل نکند، دلیلی نمی بینیم. برای تمدید این مجوز شرکت.» همین موضوع منجر به افزایش درگیری بین وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران شد.

البته همانطور که زارع پور نیز گفت، در صورتی که مخابرات تضمین های لازم را برای ارتقای کیفیت شبکه خود و ارتقای خدمات رسانی به مردم ارائه دهد، آمادگی داریم در قالب جدید به این شرکت مجوز دهیم. ، همچنین اعلام کرد:

وی افزود: با توجه به کلیه موارد ذکر شده در نامه از جمله تغییر وضعیت درخواست ایثارگران و مستمری بگیران و پروژه فیبر نوری خانه های تجاری تا 6 تیرماه به شرکت مخابرات فرصت داده ایم تا وضعیت مجوز را مشخص کنند. قبلاً توافق شده است و آنها به طور شبانه روزی کار می کنند و امیدوارم تا 27 جولای. ما تمدید آن را در ماه جولای ارائه خواهیم کرد.”

موضوع مطالبات مستمری بگیران از شرکت مخابرات یکی از مواردی بود که وزارت ارتباطات پیش از این وارد عمل شده بود و درصدد رفع آن بود. همچنین یکی از گلایه های همیشگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از شرکت مخابرات ایران عدم همکاری این شرکت در پروژه فیبر نوری است. وزیر ارتباطات در این خصوص گفت:

در حال حاضر پروژه اصلی و مرکزی ما طرح فیبر به خانه و کسب و کار است که هشت اپراتور روی آن شروع به کار کرده اند. اما مخابرات هنوز اقدامی انجام نداده است.”

بنابراین این دو موضوع به اصلی ترین مناقشه وزارتخانه و مخابرات تبدیل شده است. اگرچه وزیر ارتباطات نیز اشاره کرد که شکایت از وضعیت اینترنت تلفن و تلفن ثابت شرکت مخابرات در راس شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 195 قرار دارد و این موضوع در رد درخواست مجوز این شرکت نیز موثر است، اما ظاهرا توافق نامه وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران مقرر شد در صورت رفع مشکل مطالبات بازنشستگان و همکاری این شرکت در پروژه فیبر نوری خانگی و تجاری، موضوع عدم صدور مجوز حل شود.