گزارشی که اخیرا منتشر شده مدعی شده است که سامسونگ تنها از تراشه ساخت کوالکام برای پرچمداران تاشو بعدی خود استفاده خواهد کرد و خبری از نسخه ای مبتنی بر تراشه های سری اگزینوس نخواهد بود. طبق رویه قبلی این شرکت چنین تصمیمی دور از انتظار نخواهد بود.

مشخصات احتمالی تراشه Samsung Galaxy Fold 6 و Flip 6

طبق گزارش جدید منتسب به منابع کره ای، سامسونگ بار دیگر قصد دارد از استراتژی تک تراشه ای برای گوشی های تاشوی آینده خود استفاده کند. در نتیجه، نباید انتظار نسخه ای از گلکسی فولد 6 یا فلیپ 6 با تراشه اگزینوس را داشته باشیم. البته به نظر می رسد استفاده نکردن از اگزینوس 2400 و انتخاب اسنپدراگون 8 نسل 3 به عنوان تنها تراشه برای پرچمداران تاشو هیچ ارتباطی با عملکرد تراشه های سامسونگ نداشته و صرفا برای کاهش هزینه های تولید در نظر گرفته شده است.

توسعه محصولی که از دو تراشه متفاوت استفاده می کند نیاز به هزینه بیشتری دارد و حتی پس از فروش نیز باید منابع بیشتری صرف نگهداری و ارائه خدمات پس از فروش نسخه های مختلف شود. ظاهرا این مشکل باعث شده تا سامسونگ تراشه داخلی اگزینوس 2400 خود را کنار بگذارد و به اسنپدراگون 8 نسل 3 روی بیاورد. طبق برآوردهای انجام شده توسط این شرکت، تعداد فروش محصولات تاشو برای استفاده از دو تراشه مختلف برای آنها کافی نیست. البته، سری گلکسی فولد و فلیپ به طور مداوم محبوبیت خود را افزایش داده اند. اما این مبلغ هنوز به سری پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی اس نرسیده است و تفاوت زیادی بین سری مذکور وجود دارد.

رندرهایی که اخیراً از قاب‌های گلکسی فولد 6 و فلیپ 6 منتشر شده‌اند، بسیار شبیه به آنچه که انتظارش را داشتیم، هستند و هیچ چیز جدیدی به لیست ویژگی‌های دستگاه اضافه نمی‌کنند. نسل فعلی گوشی های تاشو سامسونگ از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می کند که مبتنی بر فناوری 4 نانومتری است. حداکثر مقدار رم در این دو دستگاه متفاوت است. بنابراین گلکسی فولد 5 با حداکثر 12 گیگابایت رم در دسترس خریداران است، اما این مقدار برای گلکسی فلیپ 5 تنها 8 گیگابایت است.