از آنجا که گوشی‌های هوشمند امروزی عمر طولانی‌تری دارند، سلامت باتری برای بسیاری از کاربران ویژگی‌ مهمی محسوب می‌شود. سامسونگ با اطلاع از این موضوع ویژگی جدیدی به‌نام Battery Protection را به آپدیت بزرگ بعدی One UI اضافه خواهد کرد که البته کاربران اندروید ۱۴ می‌توانند این قابلیت را زودتر از دیگران آزمایش کنند.

درحال حاضر اطلاعات زیادی درمورد به‌روزرسانی One UI 6.1 برای گوشی سامسونگ دردسترس نیست و غول فناوری کره‌ی جنوبی احتمالاً سری گلکسی S24 را به‌طور پیش‌فرض با این نسخه از رابط کاربری خود معرفی خواهد کرد. به‌هر حال طبق گزارش‌های اخیر، به‌روزرسانی مذکور ویژگی Battery Protection را دراختیار کاربران قرار خواهد داد.

گفته می‌شود Battery Protection درحال حاضر روی One UI 6 مبتنی‌بر اندروید ۱۴ ارائه شده است. این قابلیت در جدیدترین وصله‌های One UI 6 نیز اضافه شده اما درحالت مخفی قرار دارد. البته به‌نظر می‌رسد راهکاری برای فعال‌سازی ویژگی مذکور وجود داشته باشد.

با راه‌اندازی ویژگی Battery Protection، این گزینه منوی جدیدی را نشان می‌دهد که می‌توان تنظیماتش را در سه سطح تغییر داد:

  • Basic protection: قبل‌از رسیدن سطح شارژ گوشی به ۱۰۰ درصد، فرآیند شارژ را متوقف می‌کند و درواقع سطح باتری را نهایتاً روی ۹۵ درصد نگه می‌دارد.
  • Adaptive protection: شارژ سریع را روی سطح ۸۰ درصد متوقف می‌کند تا زمانی‌که از خواب بیدار می‌شوید به‌آرامی تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. این موارد براساس عادت‌های معمول استفاده از گوشی کاربر تنظیم می‌شوند که نمونه‌اش را در گوشی گوگل مشاهده کرده‌ایم.
  • Maximum protection: فرایند شارژ گوشی هوشمند شما را در ۸۰ درصد متوقف می‌کند.