سامسونگ طی سال‌های گذشته تلاش کرده مشتریانش را فانع کند که گوشی‌های تاشو، آینده‌ی بازار هستند. اکنون حدود نیم‌ دهه از معرفی اولین نسل گلکسی فولد این شرکت می‌گذرد و رئیس واحد تجربه‌ی موبایل آن می‌گوید فروش این محصولات می‌تواند به‌سطح سری محبوب گلکسی نوت برسد.

تی‌ام روه، در مصاحبه با CNET اعلام کرد: «این نقطه‌ی عطف مهمی است که نشان می‌دهد گوشی‌های تاشو واقعاً گسترش می‌یابند. انتظار داریم با معرفی گلکسی فولد ۵ درنهایت بتوانیم فروش بیشتری برای محصولات تاشو داشته باشیم.»

فروش گوشی‌های تاشو درمقایسه با گوشی‌های هوشمند معمولی بسیار کم‌تر است، اما این بازار درحال رشد بوده و شرکت بین‌المللی تحلیل داده، تخمین می‌زند فروش جهانی گوشی‌های تاشو درسال ۲۰۲۳ می‌تواند به ۲۱٫۴ میلیون دستگاه برسد. رسیدن به آمار فروش سری گلکسی نوت، معیار بسیار خوبی است که نشان خواهد داد دستگاه‌های تاشو به اندازه‌ی محصولات دیگر موفق خواهند شد یا خیر.

هنگامی‌که گلکسی نوت در سال ۲۰۱۱ معرف شد، تا حدود زیادی به‌عنوان دستگاهی خاص بسیار شبیه گوشی‌های تاشو امروزی دیده می‌شد. گلکسی نوت ابتدا برای کسانی درنظر گرفته شده بود که تمایل داشتند برای گوشی‌هایی با صفحه نمایش‌های بزرگتر از استاندارد بهای بالایی بپردازند. سری گلکسی نوت درنهایت به محبوبیت بسیار زیادی دست یافت و زمینه را برای سری گلکسی S اولترا سامسونگ فراهم کرد.

تی‌ام روه امیدوار است باتوجه به اینکه گلکسی زدفولد ۵ و گلکسی زدفلیپ ۵ اخیراً معرفی شده‌اند، گوشی‌های تاشو نیز مسیر مشابهی را طی کنند و از فروش گلکسی نوت درسال جاری پیشی بگیرند. در فراخوان درآمد سه‌ماهه‌ی دوم سامسونگ در سال ۲۰۲۲ بود که غول فناوری کره‌ی جنوبی اعلام کرد هدفش این است فروش تاشو‌هایش از فروش محصولات سری نوت پیشی بگیرد. طبق گزارش CNBC سامسونگ در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲ میلیون واحد گلکسی نوت عرضه کرد درحالی‌که این شرکت در جولای سال گذشته تقریباً ۱۰ میلیون گوشی تاشو در سرتاسر جهان به‌فروش رسانده است.